duminică, 3 august 2014

À Paris - patiseriile (din nou)

Acum ceva timp am facut un mic review patiseriilor din Paris, spre deliciul fanilor amatori de dulciuri.
Ei bine, a sosit momentul sa vin si cu continuarea, asta pentru ca undeva pe la sfarsitul lui mai am mai facut o vizita la Paris, unde in lipsa de altceva mai bun am fost silit sa ma delectez cu prajituri si dulciuri fine. :)

Pain de Sucre, chiar poza de la inceputul postarii.
E considerata o cofetarie din top 10 (ma rog si topurile astea sunt relative, daca ar fi sa reunim toate topurile 10 probabil ca am obtine un top 100, lol).
Sincer sa fiu am descoperit-o total intamplator in timp ce bantuiam pe Rue Rambuteau.
De la inceput am simtit ca este ceva deosebit, atat prin prisma aspectului cat si prin cea a pretului (prajiturile sunt un pic scumpute, undeva la 5-6.5 eur, ceea ce este multicel chiar si pt Paris)
Degustarea ad-hoc a confirmat, foarte bun asa ca recomand.

Ca o paranteza in timp ce mergea la pas pe aceasi strada am remarcat un fenomen ciudat, patiserii transformate in alte magazine (dar cu firma originala pastrata), probabil un marketing ceva mai ciudat, cine stie. :)



Urmatoarea oprite a fost L'eclair de genie (Rue Pavée), un magazin dedicat aproape in totalitate eclerelor (recomandat de catre o colega din Paris).

Care eclere sunt o varianta mult mai nobila a celor de la noi (clasicele cu ciocolata, nes si frisca), cu combinatii care de care mai apetisante.
Am incercat un ecler cu zmeura  si fructul pasiunii si primul lucru care mi-a trecut prin cap a fost: "poezie". Ce sa mai zic, cuvintele sunt de prisos. :)


Urmeaza Eric Kayser (Rue de Bac) unde am ajuns intr-o duminica in timp ce ma indreptam cu elan spre cartierul Latin.


Cofetaria face parte dintr-un mic lant si prajiturile sunt chiar bune, merita incercata si asta.


Si ultima recomandare (via aceasi colega) ar fi Stohrer (Rue Montorgueil), care ar fi cea mai veche sau una dintre cele mai vechi patiserii din Paris.

 Prajiturile sunt bune si ceva mai accesibile ca pret (4-5 eur), au si un raion de delicaterie care merita testat si el.
Ca o parantaza strada Rue Montorgueil este plina de delicaterii, magazine de branzeturi, pescarii etc asa ca as recomanda-o oricarui pofticios.


Cam atat pentru acum, sper sa revin si cu alte recomandari pentru ca lista mea inca nu a fost bifata in intregime. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu