joi, 28 iulie 2011

Pulpa de ied la cuptor

Ingrediente:
- 2 pulpe de ied
- usturoi (la discretie)
- 2 pahare de vin (un demi-sec ceva)
- 2-3 linguri ulei de masline
- cimbru (preferabil (si) proaspat)
 - sare, piper

Taiem o parte din usturoi fasiute si impanam pulpele.

 
Apoi pisam 2-3 catei si frecam bine pulpele.
Turnam vinul peste, presaram cu un pic de cimbru uscat plus sare si piper si apoi asezam crengutele de cimbru proaspat. Stropim cu ulei de masline si gata etapa numarul unu.


Etapa numarul doi este extrem de simpla si consta in marinare, adica acoperim cu o folie tava si o punem la frigider. Preferabil cat mai mult (undeva spre 12h). Ar fi bine sa intoarceti pulpele la un moment dat, asta asa ca sa avem o marinare de calitate. :)

Dupa ce s-a terminat marinarea nu ramane decat sa bagam la cuptor.
Eh, aici intervine partea frumoasa, am avut ocazia sa testez mai in detaliu noul meu cuptor electric. Si tre sa recunosc cu mana pe inima ca s-a comportat exemplar.
Ca idee, are vreo noua programe de coacere diferite. Intamplarea face sa existe si un program special pentru bucati mari de carne. :) (program care consta in incalzirea partii de sus, alternata cu ventilare in caz ca se intreaba cineva).
Asa ca am selectat programul cu pricina, am setat temperatura undeva la 190-200 grade si am bagat la cuptor pentru 1h30.
La jumatate perioadei carnea trebuie intoarsa, iar din 15 in 15 min ar fi bine sa o stropim cu marinata.
Rezultatul? Delicios.

Am servit cu o salata de rosii, ca deh, caldura mare monser! :)

3 comentarii: