vineri, 22 februarie 2013

Morcovi glazurati


Reteta de fata iese mult mai bine daca folositi baby carrot in loc de morcovi normali. Apropo, oare cum se traduce baby carrot, morcovei !? :))
Avanatajul lor este ca sunt mult mai fragezi si in plus se fac si mai repede.

Daca stau bine sa ma gandesc morcoveii astia au contribuit si la eliminarea unui concurent la master chef. Asta pentru ca juratii in "intelepciunea" lor au decis ca morcovii si baby carrot sunt doua lucruri total diferite, ca sa vezi. Cand de fapt treaba e foarte clara, baby carrot sunt de fapt o submultime a multimii morcovilor, nimic mai mult. O subclasa, poftim.

Eh, ca sa nu deraiem prea tare vom lasa lasam matematica morcovilor pentru alta data si o sa trecem la implementare. :)

Ingrediente:

- 450g morcovi
- 1-2 linguri unt
- 1 lingura zahar (preferabil brun)
- zeama de la 1/2 portocala
- un praf de cimbru
- o cana cu apa
- sare, piper

Reteta este ingrozitor de simpla, trebuie sa va avertizez. :)
Mai exact topim untul intr-o tigaie. Adaugam zaharul si amestecam de cateva ori pana incepe sa se topeasca si el.
Adaugam morcovii plus restul ingredientelor. Turnam apa.

 
Lasam pe foc pana apa scade de tot, amestecand din cand in cand.

In final apa se va evapora si morcovii vor fi acoperiti cu o pelicula de zahar si unt extrem de aromata.
Pana se evapora apa morcovii se vor patrunde, nu trebuie sa va faceti griji.

Eu i-am folosit ca garnitura langa peste dar sunt convins ca merg si langa ceva fripturi.

Pofta buna!

14 comentarii:

  1. Morcovul cu portocala merg tare bine impreuna :) O reteta de tinut mine !

    RăspundețiȘtergere
  2. ce'ai facut breh....mancarica de putzulici? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand o sa comanzi la restaurant o mancare care in menu este trecuta "x cu baby carrots" si o sa primesti niste morcovi grosi de 2 degete banuiesc ca o sa taci din gura si o sa-i mananci voios, nu?
    Sau de ce te mai obosesti sa zici telemea, urda, branza de burduf, feta cand de fapt, dup cum zici tu, "subclase" de branza - tot branza e, nu? Si daca tot te-ai oprit sa te "gandesti" poate vezi ca vitel de lapte nu-i totuna cu manzat care nu-i totuna cu vita.
    Pana cand nu-ti dai seama ca baby carrot nu-i tot una cu morcov, asa cum nici salota nu-i totuna cu ceapa eu zic sa-ti schimbi numele blogului din "radu gateste" in "radu se joaca cu oalele" e mai aproape de realitate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Breh, diferenta e clara, chiar la inceput am punctat faptul ca au alte caracteristici, gen se fac mai repede si au alta textura.
    Mie mi s-a parut o intrebare capcana care nu avea ce cauta acolo (as fi preferat o plaja mai mare de condimente daca era dupa mine). In plus tipul eliminat era programator, care programatori gandesc altfel vezi bancul cu ouale si salamul. :)

    Cat despre schimbatul numelui oricat de cooperant as fi e prea tarziu. Deja am luat radugateste.ro. :))
    Sper ca in cateva luni sa ma poti certa direct acolo. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. era o intrebare/proba, sa zicem, un pic mai subtila - lucru foarte necesar cand vrei sa separi cratitarii de bucatari, fie ei amatori.

    ...in cateva luni? dar ce faci - copiezi articolele de mana?

    daca te apuci de gatit nu o sa mai ce zice, pana atunci cred ca tu defapt bloguiesti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mda, trecand peste faptul ca eu consider intrebarea interpretabila si tu subtila, tu chiar crezi ca la emisiunea aia separarea intre cratitari si bucatari amatori s-a facut pe bune?
    Regie mai buna aveau si filmele indiene de le vedeam la flamura in clasa a 3a. :))

    Totusi nu inteleg de ce trebuie neaparat sa categorisim foarte exact activitatea mea din punct de vedere semantic/lexical sau cum s-o zice?
    Chiar conteaza asa mult daca 'gatesc' sau 'bloguiesc'?
    Crezi ca daca vad cuvantul 'gatesc' dau navala miile de fani ; fani care ulterior pleaca dezamagiti injurand printre dinti? :))

    Eu unul o vad ca un mod de a imi umple timpul in mod placut si de a experimenta lucruri noi. Ca o fac bine sau prost asta e treaba mea, nu oblig pe nimeni sa intre aici. Daca observi nici nu am moderare, fiecare e liber sa scrie ce il taie capul tocmai pentru ca eu vad totul ca un hobby unde totul e deschis si relaxat.

    RăspundețiȘtergere
  7. eee asta mai lipsea: moderarea :):):) mai cunosc eu un bloger care nu vroia sa foloseasca brand-ul OMV, chiar daca-l injura, pentru a nu-i face reclama :):):):)

    despre respectivul "concurs" - sunt de acord ca trebuia sa pun de la inceput ghilimelele - oamenii aia au incercat sa-i dea un aer credibil, ca nu au reusit pana la sfarist este alta poveste. sau poate au reusit avand in vedere la cata lume se inghesuie la sezonul 2. cu sau fara regie, mie-mi pare ca au scapat onorabil de cratitari.

    Cat despre activitatea ta reflectata de acest blog - da, conteaza daca 'gatesti' sau 'bloguiesti' ptr ca asa ai ales tu sa se numeasca "raduGATESTE", ei bine, tu singur te-ai pozitionat, tu ai creeat aceasta asteptare cand se intra pe blogul tau. si da, sunt nemultumit, ca si client sau ca fan daca vrei sa privesti asa, cand vad ca una anunti si de fapt alta faci. din moment ce ai iesit public cu acest blog, care repet, din nume se pozitioneaza in zona culinara, eu zic ca trebuie sa te astepti si la critici, mai mult sau mai putin acide. mai ales cand incepi sa emiti si judecati despre "intelepciunea" unor chefi.
    mie-mi pare ca vrei sa faci mai mult decat o colectie de retete cu acest blog, drept dovada introducerile (mai mult sau mai putin inspirate), aranjamentele - tacamuri, decor, aranjare mancare (mai ai mult de lucru), pozele (si aici mai este mult de lucru si nu ma refer ca trebuie sa-ti schimbi aparatul), ingredientele (si aici gama poate fii extinsa), ca sa numai zic de tehnica. ei bine d'asta m-am bagat in discutie, dar daca am intrat prea tare, nu-i bai, pot sa fac un pas in spate.

    RăspundețiȘtergere
  8. Breh, eu tot nu inteleg faza asta cu pozitionarea, pe cuvant. :)
    Trecand peste controversa gatit vs bloguit (care risca sa duca la dezbateri ample) eu vad problema foarte simplu:
    un vizitator intra aici
    -> e multumit - toate bune si frumoase
    -> nu e multumit din varii motive: cum ar fi confuzia pozitionarii, calitatea glumelor, retetelor sau a pozelor - nu mai intra. Sau intra si descopera ca asa sunt eu si prin prisma noilor informatii reia procesul decizional.

    Faptul ca e un blog public nu implica nicio obligatie in a il vizita, vorbesc in general acum.
    E ca si cum as suna eu in fiecare zi la rock fm si i-as certa pentru ca pun bryan adams si meatloaf (care se cam bat cap in cap cu promo-urile lor dure de rockeri suparati) in loc de slayer si sepultura dupa cum m-as fi asteptat, nu? :) Nu mi-a placut, am schimbat postul instant la revedere. Stres minim.

    P.S. Acu sa nu se inteleaga ca nu permit sau si mai rau ma deranjeaza criticile. Dovada ca sunt constient ca mai e mult de lucru la foarte multe aspecte. Dar nah, fiind doar un hobby nu ma grabeste nimeni, o luam usor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Radule, ori i-au stat morcovii in gat ori te-ai dat la femeia lui si tu nu stii. Una peste alta. fac reteta asta azi. Daca murim te anunta SOTUL. Daca SOTULUI nu-i plac, te anunta tot el. Pentru orice eventualitate ia-ti armura la tine maine, sa supravietuiesti sa mai pui si alte retete ... asa nasoale cum sunt ele :p

    RăspundețiȘtergere
  10. Eee, nu e cazul, cu Lucian ma stiu de muuuult timp, e baiat bun doar ca mai certaret un pic, atata tot. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Acu sa nu va apucati sa va certati intre voi ca bag moderare :))

    RăspundețiȘtergere
  12. I-am "executat" ! DE-LI-CIOSI!!!! Parerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Tadaaaaa : http://ebunatati.blogspot.ro/2013/03/baby-carrot-cu-portocale.html

    RăspundețiȘtergere