miercuri, 28 ianuarie 2015

Stifado (cu vita)


Stifado este o reteta de origine greceasca bazata pe carne de vita, miel sau iepure plus ceapa (sau arpagic). De fapt reteta originala prevede arpagic, dar merge si cu ceapa normala, va garantez eu.

Fara falsa modestie tin sa mentionez ca rezultatul este fabulos, aproape la fel cu ce am savurat prin Grecia, asa ca ar fi bine sa nu va lasati descurajati de durata un pic cam mare si sa treceti la treaba. :)

Ingrediente:
- 6-7 linguri ulei de masline
- 2 linguri de unt
- 900g pulpa de manzat sau vitel
- 3 cepe ceva mai mari (sau cantitatea echivalenta de arpagic)
- 1 lingura oregano uscat
-  5 catei de usturoi (sau si mai mult in functie de preferinte)
- 1/2 cana de vin rosu sec
- 3/4 lingurita scortisoara
- un praf de zahar
- 2 linguri otet de vin rosu (eu am pus de mere in lipsa celui de vin rosu)
- 4 cuisoare
- o conserva rosii cuburi
- 400 ml supa de vita (sau apa)
- 2 frunze de dafin
- 1/3 cana stafide
- o mana zdravana de masline kalamata
- sare (cam 1 lingurita si jumatate) plus piper

Taiem carnea de vita cubulete cam de 2cm si o rumenim. Ideal ar fi sa faceti asta in transe ca sa se rumeneasca frumos. In cazul meu am bagat 3 transe (la fiecare folosind 2 linguri ulei de masline).

O data ce vita este gata o punem deoparte si adaugam in tigaie/vas restul de ulei si punem la calit ceapa curatata si taiata julienne (sau arpagicul curatat) plus usturoiul. Adaugam oregano si tinem pana se inmoaie ceapa.
Adaugam carnea plus restul de ingrediente (mai putin stafidele si maslinele), aducem la punctul de fierbere dupa care lasam focul la minim si lasam sa fiarba o ora  (ba chiar o ora si jumatate) cu capacul acoperit.
Adaugam stafidele si maslinele si mai tinem cam 30 minute pana scade frumos. La final reglam de sare si piper si cam asta e.
Ca o paranteza eu am curatat maslinele de samburi pentru a nu ma mai complica in momentul consumului :)
Sugerez sa faceti si voi asta mai ales ca timp e berechet (cat se gateste carnea).

Se poate servi cu orez si/sau o salata ceva (noi ne-am rezumat doar la salata avand in vedere ora destul de tarzie).

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu