joi, 27 octombrie 2011

Tarta cu gutui


Desi nu are ciocolata, tarta asta intra in categoria prajiturilor din care ai manca fara sa mai tii cont de nimic.
As fi ras jumatate de tava instant, fara nici o remuscare, atat de buna a iesit.
O recomand cu caldura, chiar daca implica un pic de munca (un pic doar, nu disperati). :)

Ingrediente:
pentru aluat:
- 1/2 lamaie
- 150g faina integrala
- 60g zahar brun (merge si normal dar cel brun are o aroma deosebita)
- un praf de sare
- 75g unt moale

pentru compozitie:
- 1/2 kg gutui
- 1 portocala
- 125 ml suc de mere
- 30 g zahar brun (la fel ca mai sus)
- 100g migdale maruntite
- 2 oua
- 150g smantana grasa (adica 30% si nu 15%)
- 2-3 linguri de miere
- 1 lingurita scortisoara

Spalam bine lamaie cu apa calda, o stergem si radem jumatate din coaja.
Amestecam faina, zaharul, sarea, untul si coaja de lamaie plus 2-3 linguri de apa.

 
Framantam pana obtinem un aluat omogen si elastic. Daca nu se leaga cum trebuie mai puneti apa, putin cate putin pana ajungeti la consistenta dorita.

Intindem blatul si tapetam forma de prajituri avand grija sa lasam o margine de 3 cm.


Dam la rece.

Taiem gutuile, scoatem cotorul si le curatam de coaja. Le taiem in bucati groase de 1 cm si lungi de 3-4 cm.

Spalam portocala (tot cu apa fierbinte) si stoarcem jumatate. Taiem o bucata din coaja ramasa si o punem la fiert impreuna cu sucul de portocale, sucul de mere si zaharul. Cand da in clocot adaugam gutuile si lasam la foc mic timp de 5 minute (cu capac).

Scoatem gutuile si le scurgem bine. Eu am folosit foarte elegant o sita de paste in cadrul acestei operatiuni. :)
Punem zeama la racit.

Presaram migdalele peste blat.


si apoi adaugam gutuile.



Amestecam zeama racita cu ouale si smantana si turnam deasupra.

Incalzim cuptorul la 180 grade si dam la cuptor pentru 30 minute. Cel mai bine sa verificati cu o scobitoare daca s-a intarit compozitia. Eu am tinut ceva mai mult, dar cred ca de vina a fost smantana, am ignorat ce zicea reteta si am folosit cu 15% grasime.
Asa ca tot prin incercari e cel mai sigur.

Cand e gata incalzim mierea si amestecam cu scortisoara, turnam peste si mai lasam 10 minute in cuptorul oprit.

Lasam la racit 30 min si aia e.



Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Mie mi-e deja pofta. Mai ai?!?!?!?! Evident ca nu, dar e musai sa intreb!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu mai am...
    Dar ai sa razi, am luat la servici aprox. jumatate de tarta si nu prea am avut cui sa ii dau! (marea majoritate erau bolnavi sau lucrau de acasa)
    De abia am reusit sa marit doua felii, iar pe restul (tot doua) a trebuit sa le mananc eu. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. miamii! Migdalele se pun crude sau gata prajite?
    Salutari din Ploiesti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Crude, oricum o sa stea la cuptor un pic. :)

    RăspundețiȘtergere