duminică, 9 iunie 2013

Salata turceasca de morcovi si iaurt


Dupa micile excese din ultima vreme (culinare si nu numai) am considerat ca este cazul sa abordez problema ceva mai delicat.
Asa ca m-am intors la marea mea dragoste, bucataria orientala. Vedeta de azi este o salata turceasca cu ceva mai multa personalitate. Merge ca si aperitiv sau ca garnitura la fripturi sau kebab-uri.

In plus se face repede si este extrem de buna. :)


Ingrediente:
- 3 morcovi medii
- 2 catei de usturoi
- 1/4 lingurita chimion
- 1/4 lingurita boia
- 1/4 lingurita seminte de negrilica (optional)
- 1 lingurita menta uscata
- o cutie mica de iaurt gras (cedra sau oly)
- o lingura zeama de lamaie
- sare si piper
- 1-2 linguri ulei de masline (plus extra pentru stropit la final)

Radem morcovii si ii punem la calit in uleiul de masline. Presaram chimionul si usturoiul pisat peste.
Ii tinem cam 3 minute.

Amestecam morcovii cu iaurtul, boiaua si lamaia. Potrivim cu sare si piper.
Cand servim presaram cu menta si negrilica si mai stropim cu un pic de ulei de masline.

M-am inspirat de aici:
http://retete-orientale.blogspot.ro/2013/01/salata-turceasca-de-morcov-cu-iaurt.html 
Blogul asta a fost o mare revelatie pentru mine, nu credeam sa existe un blog romanesc dedicat in intregime bucatariei orientale. Mi-a placut atat de mult incat l-am adaugat in blogroll. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu