miercuri, 5 iunie 2013

Praga

Dupa cum bine se poate observa in ultima vreme s-a cam asternut praful aici.
Motivele au fost lipsa de timp combinata cu un pic de delasare dupa care am plecat intr-un mic concediu.
Initial planuisem un weekend-break la Praga care prin minune care s-a tranformat in cinci zile la Praga (de luni si pana vineri). :))

Ca de obicei in astfel de situatii o sa fac un scurt rezumat culinar asezonat cu ceva poze, bineinteles.

Sa incepem cu berea pentru ca asta a fost la inaltime. Auzisem eu povesti cum ca ar fi cam buna dar ca s-o zic pe aia dreapta mi-a intrecut cu mult asteptarile.
Tot ce am incercat a fost cat se poate de bun atat marcile consacrate cat si berea produsa chiar in berarii, mai ales. Poza de mai sus este dintr-un asemenea stabiliment, Novoměstský pivovar pe numele sau. Este situata chiar central, pe strada Vodičkova deci nu trebuie sa va ocoliti prea mult.

In rest ce sa zic:

Budvar


Staropramen (n-are nicio o legatura cu ceea ce se vinde la noi in tara, din pacate)


plus Fenix (asemanatoare cu Hoegaarden, in caz ca stiti despre ce e vorba) ;)

Acum, daca tot am terminat cu berea sa revenim la partea culinara.
Care partea culinara a fost destul de solicitanta. Asta pentru ca bucataria ceheasca este destul de consistenta, destul de mult de altfel. Se bazeaza pe mult porc, rata, carnati, snitele plus multe multe preparate fainoase, adica omniprezentele galusti. :)
Legumele sunt prezente si ele dar cumva majoritare sunt varza si cartofii.
Dar mai bine las pozele sa vorbeasca...

Iepure cu galusti


Snitel prajit in unt cu salata rece de cartofi


Rata cu varza rosie si alba si (n-o sa va vina a crede) galusti


Coaste de porc (a se remarca absenta galustilor!!)
(Cu toate bunatatile de mai sus ne-am delectat in carciuma Mlsnej Kocour situata foarte aproape de metrou Namesti Miru si cumva de hotelul nostru. Recomand cu caldura, mancarea a fost foarte buna si la preturi decente.)


Gulas cu galusti (cu ce altceva)


Galusti umplute cu afumatura


Cam asta am mancat prin restaurante, dar in afara de asta am luat un pic si pulsul strazii, adica..



Ciolan, adica prosciutto di praga (!?!) :) plus carnat si o garnitura bazata pe varza si cartofi



Un fel de cartofo-chip



Diverse tocane bazate pe carne si cartofi


Branzeturi, adica parmezan, ementaler, plus ceva gen tilsit cu varii arome.
N-am reusit sa identific branza portocalie si cea verde, extrem de bune de altfel cu o subtila nota fructata.


Un fel de placinta de cartofi, foarte asemanatoare cu tocineii din Bucovina cu care m-am indopat in copilarie. :D
Pentru cei in necunostinta de cauza tocineii se fac din cartofi rasi amestecati cu un pic de faina. Se formeaza niste turte subtiri care se prajesc. Exista si varianta dulce (presarati cu zahar) sau variante sarate ca in cazul de fata (cu ceva ceapa si verdeturi).


Strudel cu sos de vanilie si dulceata, o nebunie

Ca sa nu va faceti o idee gresita o sa va spun ca Praga este un oras foarte variat din punct de vedere culinar. Exista o puternica influenta italiana (ca si la noi) plus multe multe altele.
Am intalnit de exemplu restaurante afgan, georgiene, mexicane sau mai stiu eu ce.
De altfel intr-o seara am spart un pic rutina ceha si ne-am delectat cu niste frigaruri argentiene, foarte foarte bune


Cam asta ar fi. Ca de fiecare data o sa va spun: cuvintele sunt de prisos, orasul este minunat asa ca faceti bine si trageti o fuga pana acolo. :)
Preturile sunt cam ca la noi si daca nu va aruncati sa mancati in buricul targului o sa mancati mult si bun si nu foarte scump.

La final o sa va las sa meditati in fata unui cazan cu bere. :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu