joi, 11 iulie 2013

Pizza cu ajvar si chorizo


De ajvar am mai povestit eu pe aici, cu siguranta.
Este o pasta de ardei de origine balcanica, oarecum inrudita cu zacusca noastra.
Unele surse mentioneaza ca ar fi de origine sarba (o sa mentionez faptul ca ca este ingredient de baza in plescavita), altele cum ca ar fi de origine turceasca. Cert e ca apare in ambele bucatarii. :)

Eu unul am cumparat un borcan de la o bacanie turceasca, undeva prin Colentina.
Cum mai aveam si niste chorizo prin frigider am zis sa fac o smecherie si sa improvizez o pizza un pic altfel.
Mi-a iesit, ce sa zic. :))

Ingrediente:
- 300g blat de pizza, cat pentru o tava standard de cuptor sau una rotunda de pizza cu diametrul de 34cm (cum am eu)
- mozzarella (cam 200-250g)
- ajvar
- 80-100g chorizo

La blat nu dau reteta (ca de obicei) pentru ca eu il fac la masina de paine.
Doar o sa va rog sa fiti atenti la faina, luati ceva de calitate. Eu unul folosesc listz si rezultatele sunt deosebite.
Poza de mai sus cred ca demonstreaza acest lucru, blatul a iesit perfect, s-a copt exact cum trebuie si in plus a facut niste bule din alea artistice.

Intindem blatul cat mai subtire. Presaram un pic de faina in tava si asezam blatul.
Intindem un strat subtire de ajvar apoi asezam mozarella taiata felii.
Punem si chorizo peste si dam in cuptorul incins in prealabil la 250 grade. Tinem cam 7 minute, pana se topeste mozarella cum trebuie.

Si cam asta e, pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu