miercuri, 31 iulie 2013

Santorini


De curand m-am intors din concediu din Santorini.
A fost prima mea vizita in Grecia si implicit primul contact mai serios cu bucataria greceasca.
Si pot spune ca am fost impresionat, din punct de vedere culinar Grecia are o personalitate extrem de puternica.
Felurile de mancare sunt foarte diversificate, avem retete cu pui, porc, miel (oho!) plus omniprezentele fructe de mare.
Retetele sunt relativ simple si se bazeaza mult de prospetimea si calitatea ingredientelor, ca toate bucatariile mediteraneene, de altfel. :)

Eh, de ajuns cu introducerea, sa trecem la partea vizuala mai bine. Poza de mai sus reprezinta o musaca (evident), de departe cea mai buna mancata vreodata. Am mai mancat eu musaca delicioasa si la noi dar asta a fost deosebita, mai ales din cauza condimentelor (se simtea un pic de scortisoara, dar nu mult, exact ca sa o aromeze un pic doar).



In rest am mai avut de a face cu:


Vinete umplute si acoperite cu sos bechamel (au si un nume haios in greaca parca, "papoutsakia"-pantofiori, sau papucei, ceva de genul asta)


 Caracatita la gratar.


Chiftele cu rosii (tomatokeftedes), una din revelatiile sejurului. Care exact asta sunt, niste chiftele unde vioara intai este rosia, plus un agent de legatura gen orez, faina sau pesmet.



 Ceva dulciuri, luate mai de sus.


Feta pane.


Inghetata cu iaurt si fructe. Alta revelatie a sejurului cu un gust acrisor foarte racoritor.
Mi-a placut foarte mult conceptul. Iti puneai in cupa inghetata, apoi fructe, seminte si ceva toping si la final se cantarea si se platea. Customizare maxima. :D


Alte chiftele cu rosii, v-am zis eu ca m-au marcat. :))


Ardei umpluti cu feta.


Scoici cu sos de rosii si feta, adica scoici saganaki.


Calamar la gratar!


Creveti cu sos de rosii si feta, adica tot sos saganaki.


Miel cu sos de lamaie (gatit pe indelete), genial.


Feta prajita cu miere si seminte de susan, alta revelatie. :)


O prajitura cu un fel de foetaj, umpluta cu o crema cu ceva arima citrica, basca niste migadale.
Habar n-am cum se cheama, cert e ca as mai fi bagat inca doua-trei. :))


Calamar umplut cu feta si legume. Alta revelatie a sejurului, a cata oare? :))


Bere locala din Santorini, nefiltrata. Foarte buna, nu ca Mythos n-ar fi buna si ea, dar asta avea ceva deosebit.

Icre facute mousse, foarte interesante.


O abordare ceva mai selecta, calamar la gratar cu quinoa si ceva legume plus un sos/spuma.


Un pui select si el cu un fel de mousse de lamaie, delicios (da stiu, e vorba de banalul pui aici.) :)

In rest ce sa zic, nu prea s-a intamplat sa mancam prost deci experimentati cu curaj.

Cateva recomandari as avea in mod special.
- restaurantul Dyonisos (sper ca am scris bine) din Fira. Undeva pe stradutele alea inguste, cu vedere la mare.
Am intrat un pic circumspect, avand in vedere ca avea un vad extrem de bun (care probabil ca le-ar fi fost suficient). Ei bine, se pare ca vadul nu inseamna tot. Mancarea a fost delicioasa, servirea cat se poate de ok. Clar de incercat.

- restaurantul Nichteri din Kamari, pe partea cu marea pe alea pietonala de langa mare din Kamari.
Aici am mancat calamarul si puiul de mai sus si in plus am gustat un vin local extrem de bun.

- carciumile de pe malul marii din Thirasia port, ieftine si bune. Noi am mancat la Labros parca, dar si restul aratau ok.

Cam asta ar fi, nu mai intru in detalii legate de peisaje ca ma napadesc amintirile si devin anxios. :)))
Tot ce sa pot spune e ca Santorini e o destinatie care nu trebuie ratata.

3 comentarii:

  1. Sper ca ai venit macar cu o reteta din toate astea:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Teobucatar: evident :) am cules la fata locului reteta pentru chiftele cu rosii si in plus mi-am luat si o carte de bucate cu retete grecesti!
    @Haplea: arata arata, maine m-as intoarce daca ar fi dupa mine :)

    RăspundețiȘtergere