miercuri, 8 ianuarie 2014

Clatite americane cu cacao


Pentru cei neavizati (in caz ca mai exista) clatitele americane sunt destul de diferite fata de suratele lor europene sau orientale.
Sunt mult mai groase, foarte pufoase si in plus nu se ruleaza. Sosul sau dulceata se toarna deasupra.

Bine, asta nu le impiedica sa fie delicioase. :)

In caz ca va surade ideea o sa imi iau libertatea sa va recomand si clatite cu merisor/stafide sau clatite cu ananas si sos caramel.

 Ingrediente:
- 250 g faina
- 270 ml lapte
- 4 linguri cacao
- 2 oua ceva mai maricele
- 3 linguri ulei
- 4 linguri rase zahar,
- 1 lingurita rasa sare
- 2 pliculete zahar vanilat
- 1 pliculet de praf de copt,
- 1/2 lingurita de bicarbonat
- 2 mere mici (curatate de coaja si cotor si apoi rase - optionale)

Amestecam toate ingredientele cu ajutorul unui mixer timp de 5 minute pana se omogenizeaza bine dupa care lasam compozitia cam 5-10 minute.

Incingem o tigaie antiaderenta (preferabil chiar de clatite) si turnam cate jumatate de polonic (pt fiecare clatita). Prajim pe fiecare parte pana se rumenesc frumos (aprox 15-20 sec pe fiecare parte).

Pentru servire avem foarte multe optiuni; puteti incerca cu sirop de artar, dulceata, sos de ciocolata.
Noi am bagat o transa cu dulceata de visine si alta cu sirop de artar, ambele vriante au fost foarte bune. ;)

Pofta buna!

Si de data asta am castigat lozul norocos si in afara de poze n-a mai trebuit sa fac nimic, cu alte cuvinte sotia s-a inspirat de aici:
http://www.bucatarmaniac.ro/2013/12/clatite-pufoase-cu-cacao.html
:)

2 comentarii:

  1. Clatite de cacao nu am mai vazut pana acum. Arata foarte bine. Sigur o sa incerc si eu, ca doar cacao este ingredientul potrivit pentru dulciuri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut si o varianta de crepes de cacao (cu ceva crema chantilly parca). Daca apuc sa fac reteta o pun cu siguranta aici. :)

    RăspundețiȘtergere