duminică, 5 octombrie 2014

Frankfurt


Relativ de curand am fost la Frankfurt (pe Main) cu scopul declarat de a ne vizita niste prieteni.
Desi am plecat cu asteptari limitate (din punct de vedere culinar) am fost placut impresionat. Asta pentru ca Frankfurt este un oras foarte cosmopolit cu multe influente culinare. Am intalnit multe magazine etnice, atat pe filiera turceasca sau arabeasca, cat si pe filiera asiatica.

In plus orasul detine si o piata alimentara (Kleinmarkthalle) foarte intersanta (desi cam mica).
Ca de obicei o sa las pozele sa vorbeasca avand grija sa punctez din cand in cand aspectele mai interesante.


Primul popas a fost intr-o piata de weekend (daca am retinut bine) situata central oarescum in apropiere de metrou Hauptwache.




Sosul verde din poza de mai sus este ceva specific zonei, la fel ca si vinul de mere din prima poza. :)






Mai apoi am trecut si pe langa un restaurant cu specific romanesc intitulat sugestiv 'La saorma'.
Sincer prima data am crezut ca nu vad bine si am traversat strada ca sa ma uit pe indelete.  Moment in care am constatat ca intr-adevar specificul este romanesc cu alde mici, fripturi, ciorbe etc. :)))




Dupa o plimbare cat se poate de interesanta pe malul Main-ului (prin piata de vechituri) am ajuns in mod cu totul si cu totul intamplator intr-o cofetarie cat se poate de competenta.



unde am executat un strudel si un tort cu ciocolata, foarte bune amandoua





Dupa care am ajuns la Kleinmarkthalle. Ca sa detaliez un mic aici se gasesc atat tarabe cu legume, macelarii, pescarii cat si mici standuri cu delicatese si condimente.





Pe langa faptul ca mi-am facut provizii de condimente (gen curry-uri ceva mai exotice, condimente jerk sau sare neagra) am testat un pic si mezelurile locale,

(cel din dreapta a fost poezie pe hartie de ambalaj :)), un fel de salamo-aspic cu limba de vita, mai mult decat delicios)


In rest ce sa zic, la ceas de seara am petrecut pe o strada unde avea loc un fel de festival unde atractia culinara a serii mi s-a parut a fi un stand portughez cu peste si fructe de mare


O sa mentionez si saorma mancata la ceas si mai tarziu in seara (dupa ce am testat temeinic vinul de mere).
Care soarma a fost extrem de buna si extrem de mica, total diferita de standardul din Bucuresti. :) (cu o carne foarte aromata, extrem de mult patrunjel si un sos bazat pe tahini)

Am mai mancat si un ciolan de porc undeva pe Valea Rinului dar din pacate nu i-am facut poza. Va trebuie sa ma credeti pe cuvant cand va spun ca avea un sorici uns cu miere si foarte crocant plua o carne de se topea in gura (eh, detalii).

 Eh, si cam asta ar fi, sper ca v-am trezit interesul. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu