duminică, 31 iulie 2011

Omleta cu dovlecei

O combinatie foarte interesanta.

Saptamana trecuta am fost in piata la Big (adica Piata Sudului pentru ignoranti) :)
E prima piata pe care o fac ca lumea de cand m-am mutat, asa ca am exagerat un pic cu cumparaturile.
Printre altele am luat si ceva dovlecei, ceva mai multi de fapt. :))
Am zis sa fac o supa crema de dovlecei, dar mi-am dat seama ca si daca iau in calcul supa crema tot mai raman o gramada.

Asa ca ce sa faci, l-am maritat pe unul si am facut omleta cu dovlecei.

Ingrediente:
- 1 dovlecel mediu
- 1 catel de usturoi
- o bucata mica de cascaval (eu am folosit tilsit cu ardei, dar motivatia a fost extrem de simpla: nu aveam cascaval)
- 4 oua
- sare, piper


Curatam si taiem dovlecelul felii subtiri (impreuna cu usturoiul) si apoi punem dovlecelul la calit intr-o tigaie in care am incins in prelabil 2-3 linguri de ulei. (fara usturoi, asta o sa intervina in ecuatie un pic mai incolo)


Cat timp se rumenesc dovleceii batem ouale, taiem branza/cascavalul feliute subtiri si amestecam cu ouale. Punem sare si piper.


Cand dovleceii incep sa se rumeneasca punem usturoiul, mai amestecam de cateva ori si lasam un minut.
Apoi turnam ouale desupra, lasam 1-2 minute, intoarcem, lsam cat sa se rumeneasca de tot si gata bunatate de omleta.

Am servit cu telemea de bivolita si rosii.

Iar de final asa, uitati si niste sfaturi legate de omlete in general:
- incingeti uleiul cat de cat (bine, nici cat sa fumege, dar orisicat); daca uleiul nu e destul de incins omleta o sa se faca mult mai greu si o sa devina uleioasa
- desi tentatia e mare, nu aruncati o cantitate foarte mare de ingrediente in omleta (cate putin din fiecare). Tre sa se simta frumos gustul si textura de ou.
- nu puneti multe oua in tigaie la un loc. Ideal ar fi cam 2-3 (da, stiu, eu am pus 4 :) ).
Daca omleta e mai mare, mai bine o faceti in mai multe transe.

Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu