joi, 15 septembrie 2011

Crap pe varza



Niciodata nu stii de unde sare crapul. :)
Nu atat crapul in sine cat reteta dupa care a fost gatit.

Asa, sa detaliem un pic.
Acum cateva zile m-am opri in Cora, este foarte aproape de mine si ma mai opresc cand vin de la servici pentru una-alta.
Aproape de fiecare data ma opresc la carti. La beletristica nici nu ma mai obosesc sa ma uit, nu de alta dar am trecut de faza Coelho, iar seria Twilight nu prea ma intereseaza. :))
Asa ca petrec mai mult timp la raionul culinar. Nici aici nu e nimic spectaculos, serii gen 100 de deserturi sau 100 de salate, nu foarte interesante.
Eh, de data asta am avut ceva mai mult noroc. Am avut rabdarea sa ma uit pe toate rafturile si undeva mai jos (unde stau editurile mai mici, care probabil n-au bani f multi pentru taxa de raft) am gasit carticica asta: "Retete din peste" de Victor Tarus. Fara poze, fara nimic, dar cu o gramada de retete de peste, din astea mai clasice un pic.

A doua zi (adica ieri), ce era sa fac? am cumparat un crap si o varza si am trecut la treaba. :)

Ingrediente:
- 1 crap de aprox 2kg (in carte zice de 2-2.5 kg dar eu am folosit unul de 1.5kg si nu au fost probleme)
- 1 varza de 1-1.5kg
- 100ml suc de rosii (din ala la sticla, nu de baut, clar?)
- 100ml vin alb
- 2 foi de dafin
- 2 rosii taiate felii
- ulei de floarea soarelui (mda, ce sa faci, nu poti pune ulei de masline chiar tot timpul)
- sare, piper, cimbru

Dam varza pe razatoare, sau o bagam la robot. Amestecam cu 3-4 linguri de ulei, saram, piperam, adaugam dafinul, punem intr-o tava mai adanca si dam la cuptor (incalzit in prealabil) pentru 45 minute la 180-190 grade. Eventual mai puneti si cateva boabe de piper intregi, de control asa.


Intre timp pre-procesam crapul. :)
Adica il curatam de solzi, ii scoatem maruntaiele si ii taiem capul. Facem o taietura pe interior langa sira spinarii si il desfacem frumos, ca mai jos:


Il ungem cu ulei, saram si piperam si cand cele 45 de minute au expirat punem crapul cu interiorul in jos peste varza.
Mai lasam 20 de minute la cuptor dupa care asezam rosiile peste crap si turnam vinul amestecat cu suc de rosii deasupra. Presaram cu o lingurita de cimbru si mai dam 15 minute la cuptor.
Si cam asta e.


In rest ce sa zic, chiar recomand cartea cu pricina. Are o gramada de retete interesante, cum ar fi:
- crap cu masline
- chefal cu praz
- crap la gratar cu sos de sardele
- crap pe varza murata (!!)
- peste cu ghiveci
etc etc
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu