joi, 17 mai 2012

Pizza capricciosa


Ma rog, o varianta a pizzei capricciosa. Caci se pare ca nu am respectat intocmai reteta originala. :)
Mai exact reteta dupa care m-am inspirat continea ansoa in timp ce reteta originala contine sunca.

Acum, ce sa ne ascundem dupa degete, ansoa bate sunca la orice ora asa ca variatia asta a picat numai bine.
Putem considera ca m-am delectat cu o pizza capricciosa de factura napoletana sau mediteraneeana, poftim. :))

Una peste alta a iesit foarte buna asa ca o sa imi libertatea sa va spun si despre cartea din care m-am inspirat. Se numeste "pizza si focaccia" si face parte din seria Delicii in bucatarie de la Adevarul. (nu fac reclama, sa stiti, e o recomandare cat se poate de dezinteresata).
Colectia e cat se poate de interesanta, dar ar fi bine sa nu comandati volumele pe neve. Eu unul mi-am facut timp si le-am rasfoit pe toate (le-am gasit la Cora) si apoi in urma unei analize foarte minutioase mi-am comandat cam jumatate din volumele aparute (restul nu m-au atras absolut de loc).

Ingrediente:
- aprox 300-350g aluat pentru blat (nu detaliez aici pentru ca il fac la masina de paine oricum, cu mentiunea ca din programul de 1kg obtin blat pentru 3 tavi de pizza)
- 100g pulpa pasata de rosii (amestecata cu cate un praf de sare, zahar, oregano, busuioc si piper; dupa gust); nu ignorati zaharul pentru ca are rostul lui, mai ia din aciditatea rosiilor
- 250g mozarella
- o mana de masline fara samburi taiate ceva mai mare
-  ~100-150g ciuperci curatate de codite si pielita apoi taiate feliute subtiri
- 1 lingura capere
- 8 fileuri de ansoa
-  ~100g de anghinare conservata (am taiat bucatile pe din doua)
- 2-3 linguri de ulei de masline

Presaram tava cu un pic de faina. Intindem aluatul bine si il transferam in tava.
Ungem blatul cu sosul de rosii si apoi presaram mozarella taiata felii subtiri. Distribuim restul de ingrediente si apoi stropim cu uleiul de masline.

Incingem cuptorul la 240-250 grade (atentie, temperatura e foarte importanta, trebuie sa fie cat mai mare asa ca nu faceti rabat la grade).
Lasam aprox 7-8 minute si gata, am obtinut pizza capricciosa pe stil nou. :)
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu