joi, 31 mai 2012

Barcelona


Gata, s-a intors fiul risipitor (adica eu). :)
Atat din concediu, cat si la blog. Cu forte noi, sper... :))

Eh, anul asta concediul s-a nimerit sa fie tocmai la Barcelona. Nu o sa intru in detalii gen cazare, atractii turistice, Gaudi, plaja precum si alte minunatii.
Nu de alta dar asta ar insemna sa scriu in fiecare zi timp de o saptamana. Asa ca o sa ma rezum la partea culinara, luandu-mi totusi libertatea sa va recomand din toata inima Barcelona, este un oras care merita vizitat din toate punctele de vedere.

Asa, o buna parte din mesele noastre au constat in tapas. Mai exact un fel de gustari, care de care mai variate.
Se servesc atat ca antreu, dar o masa poate sa se compuna exclusiv din tapas. Principiul este genial, mananci multe chestii, cate putin din fiecare, pana te saturi. :))
Ca de pilda:

Paine cu ulei de masline si sos de rosii, servita absolut peste tot, foarte buna de altfel.


Ansoa marinate, total diferite fata de ansoa la conserva, aia extraordinar de sarata. :)


Jamon si pimentos. Jamon probabil ca nu mai trebuie detaliat, stie toata lumea despre ce e vorba. :)
In schimb surpriza au fost pimentos, acesti ardeiasi usor picanti prajiti in baie de ulei si sarati bine. Cum sa va zic eu, sunt extrem de deliciosi si pica la fix langa celalalte gusatarele.


Jamon plus chorizo si branzeturi. Chorizo este salamul traditional, un pic picant. Dar se pare ca prin chorizo se intelege si notiunea de carnaciori traditionali, picanti si ei la randul lor. Ne-am delectat si cu carnaciorii cu pricina dar nu le-am mai facut poze, iertare. :)


Pulpo a la gallega, adica caracatita cu cartofi trase in tigaie si presarate cu boia. Poezie curata, pe cuvant, caracatita aia se topea in gura.

In afara de ce am detaliat mai sus am mai savurat fasole noua cu jamon (trase un pic la tigaie), cod prajit, tot felul de chifetelute bazate pe peste si faimosii patatas bravas (cartofi picanti la cuptor) cu ceva sos sau maioneza. Si multe alte chestii pe care evident le-am uitat. :)


In afara de tapas, care sunt oarecum specifice intregii Spanii, Barcelona iese in evidenta prin fructele de mare (extrem de proaspete si gustoase). Si aici tin sa va recomand restaurantul unde ne-am facut de cap intr-o seara, in sens culinar bineinteles.
Se numeste La Paredeta si e o combinatie de restaurant si auto-servire, bazat exclusiv pe fructe de mare.
Detalii puteti gasi pe site: http://www.laparadeta.com/
Conceptul este cat se poate de interesant. La intrarea in restaurant este o zona cu fructe de mare pe pat de gheata (exact ca la pescarie).
Fiecare isi alege ce vrea, produsele sunt cantarite si apoi trimise la bucatarie (unde sunt preparate pe plita). Clientii primesc un numar de comanda apoi se duc si mai iau chestii complementare de la casa (gen vin, salate sosuri, etc) unde si platesc.
Dupa care stau cu urechile ciulite ca sa prinda cand se striga numarul de comanda si sa isi ridice bunatatile. Partea dubioasa e ca produsele vin pe rand asa ca trebuie facute 2-3 drumuri in total. Oricum, merita, produsele sunt extrem de proaspete iar gustul este delicios. Noi am avut asa:

Sepie plus calamar.


Ton proaspat si scoici (din acelea lunguiete, imi scapa numele acum).


Si creveti.

Pretul a fost cat se poate de ok, toata distractia plus doua salate, 3 sosuri, o sticla de vin si apa ne-a dus la 65 eur (pentru 4 persoane). Recomand neaparat.


Daca tot suntem la capitolul fructe de mare o sa mentionez si


faimoasa si delicioasa paella marinara, cu scoici ci creveti plus calamari si:


arroz con bogavante, un fel de mancare bazat tot pe orez cu ceva calamar si homar (nu foarte mult, din pacate) :))


Am avut norocul sa nimerim un fel de sarbatoare locala (53 de ani de la infiintarea Rambla del Poblenou) asa ca am dat si de alte bunatati.

Adica ceva mezeluri.



Si multe dulciuri. :)


Daca tot am zis de dulciuri, sa nu uit de turron, adica nuga mai pe romaneste. Am avut norocul sa nimeresc un magazin cat se poate de competent undeva pe stradutele din cartierul Eixample.






Cum sunt mare amator de dulciuri m-am infipt si intr-un fel de patiserie, de unde am luat ceva similar cu dulciurile arabesti.

Bune, clar dar sa va zic un secret, alea de la Fadel de la noi din Bucuresti sunt mai bune. :)


Si pentru racorire asa incercat un fel de ingheatata italiana de fructe, mai spre sorbet asa.


Ciocolata aia se punea pe loc, adica inghetata era inmuiata in ciocolata lichida (simpla, cu alune sau alba). Initial am crezut ca o sa ma murdaresc in ultimul hal, dar nu a fost cazul. In contact cu inghetata rece ciocolata se solidifica extrem de rapid.


E, si pentru final o sa povestec si despre un falfel consumat unde tot prin Eixample.



A fost de departe cel mai bun falafel mancat vreodata. Nu atat falafelul (plus houmusul cu care a fost unsa painica) au facut diferenta ci multitudinea de salate disponibile.

Adica, naut condimentat, morcovi, ardei caliti, rosii uscate la soare, ceapa cu sos de rosii, pasta de masline, pasta de ardei iute etc. De vis, nu altceva. :)


Si cum nu exista concediu perfect un singur lucru mi-a umbrit bunatate de concediu. Faptul ca exact in ziua in care imi planificasem sa ma plimb tacticos prin La Boqueria (faimoasa piata din Barcelona) s-a nimerit a fi un fel de zi libera (numai in Catalunia, deh).
Sa imi sara inima din piept cand am vazut piata pustie si toate obloanele trase, pe cuvant. :))
Am dat o tura cu ochii tristi si goi sperand sa gasesc macar o taraba deschisa dar nici o sansa, sarbatoarea e sarbatoare, ce poti sa faci.
Asa ca m-am resemnat cu situatia, am tras aer in piept si i-am zis sotiei: asta e, trebuie sa mai venim o data la Barcelona, n-avem ce sa facem. :)))

3 comentarii:

  1. Poate incerci si in madrid pe viitor... ai o casa cu usa deschisa oricand.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hehe, multumim de invitatie.
    Am auzit ca jamon-ul e mult mai bun la Madrid ... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Jamon-ul si "Cocido Madrileño", ca sa nu mai zic de gazpacho extremeño blanco (a la Madrid..hehe)...:D

    RăspundețiȘtergere