joi, 7 iunie 2012

Tocanita de sardine


Din ciclul "Nicio masa fara peste" am onoarea sa prezint publicului larg o tocanita de sardine de ultima generatie, ultima tehnologie, cap de pod cum se mai zice intre noi inginerii. :)
Satul de arhi-cunoscutele tocane sau tocanite bazate pe porc si vita m-am decis sa incerc si reteta asta. Si pot spune ca a meritat, e o combinatie foarte interesanta, singurul lucru pe care mi-l reprosez e ca puteam sa o fac un pic mai zemoasa (doar un pic), dar in rest a fost cat se poate de buna.

Ingrediente:
- 500g sardine proaspete
- 1-2 fire de praz
- 1 ceapa mica/medie
- 1/2 radacina de telina mica/medie si ea
- 1 radacina de patrunjel
- 1 morcov
- 1 ardei gras
- 2 catei de usturoi
 - cam doua maini de masline
- 100 ml vin alb
- 1/2 legatura de patrunjel
- un pic de faina
- sare, piper
- ulei

Curatam sardinele si le le tavalim prin faina amestecata cu un praf de sare si piper.
Apoi le  prajim pe fiecare parte pana se rumenesc un pic.

Sper ca ati observat noua achizitie, o tigaie ceramica ceva mai competenta. Daca va uitati in dreapta o sa remarcati si vechea tigaie ceramica, care vrand-nevrand  se pare ca o sa ajunga la cosul de gunoi al istoriei. :)

Asa, o data prajite sardinele le punem pe o farfurie acoperita cu un servet de hartie, ca sa nu ramana foarte uleioase.

Curatam toate legumele si le taiem bucatele. In cazul meu am feliat ceapa, prazul si ardeiul si am ras radacinoasele. Dar puteti la fel de bine sa le taiati si pe astea cubulete, chiar recomand, o sa dea mai bine la textura.

Calim ardeiul cateva minute pana incepe sa se inmoaie.
Apoi adaugam ceapa si prazul si le calim si pe ele 1-2 minute pana se inmoaie.


Adaugam restul de legume, mai tinem 1-2 minute


si apoi adaugam aprox 100-150ml apa si lasam la mic acoperit pana se inmoaie si radacinoasele regulamentar.

Adaugam sardinele, vinul, maslinele si usturoiul pisat. Potrivim de sare si piper si mai lasam la foc mic cam 4-5 minute.

 
Dupa ce am oprit focul, adaugam si patrunjelul tocat si aia e.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu