luni, 2 decembrie 2013

Conopida cu sos de tahini


De Yottam Ottolenghi probabil ca ati auzit deja.
Daca nu o sa va spun pe scurt ca este un scriitor, bucatar si patron de restaurant de origine israeliana.
Fara a intra foarte tare in detalii o sa mentionez ca are o biografie destul de romantata, a studiat printre altele literatura la universitatea din Tel Aviv si a cochetat si cu jurnalismul, asta pana sa se apuce serios de gatit.

Undeva la inceputul anilor 2000 si-a deschis un restaurant in Londra urmand ca ulterior sa mai deschida inca doua (daca nu ma insel), restaurante care merg destul de bine de altfel. :)
Personal am citit doua dintre cartile lui: Jerusalem (care mi-a placut mult fiind orientata pe retete din orientul mijlociu, adica fix ce imi place mie) si Plenty (care sincer sa fiu nu m-a impresionat pea tare).

Reteta de azi a fost culeasa din Jerusalem (evident). :)
Ingrediente:
- 500g conopida, rupta buchetele mici
- 4 cepe verzi taiate ceva mai grosier
- 4-5 linguri de tahini (pasta de susan)
- 1 catel de usturoi (pisat sau ras)
- 1-2 lingurite de patrunjel taiat marunt
- 1 lingurita de menta taiata marunt
- 70 g iaurt (preferabil ceva mai gras sau grecesc)
- 2 linguri zeama de lamaie
- coaja rasa de la jumatate de lamaie
- 1/2 lingurita de sirop de rodii
- 100 ml apa

Partea intai: conopida
Acum, reteta originala zice ca trebuie sa prajim conopida (in baie de ulei, la foc mare), cam 2-3 minute, in mai multe transe pana se rumeneste un pic. Dupa ce se prajeste se scurge pe un servet de hartie si se presara cu un pic de sare.
Dupa ce conopida e gata se prajeste si ceapa verde dar nu mult, max 1 minut dupa care se pune si ea pe servetel.

Eu unul am zis sa o iau mai usor asa ca am gatit conopida la aburi dupa care am rumenit-o intr-o tigaie anti-aderenta pret de 1-2 minute, impreuna cu ceapa verde.

Partea a doua: sosul
Amestecam restul de ingrediente mai putin apa pana se omogenizeaza. Adaugam si apa, un pic cate un pic pana obtinem ceva de conistenta mierii sa zicem. Potrivim de sare si piper.

La final adaugam conopida si amestecam usor pana e acoperita de sos.

Se serveste la inceputul mesei in sectiunea mezze, cum altfel. :)

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu