duminică, 14 februarie 2016

Sos de coriandru, menta si patrunjel


Un sos foarte usor de preparat ce nu necesita procesare termica. Am inceput sa il fac de fiecare data cand fac falafel (dupa cum se poate vedea si in poza) pentru ca da  o nota de prospetime deosebita.
Merge de minune cu mancaruri orientale, l-as vedea si langa o saorma home-made, kebab sau kofte.

Prima data m-am intalnit cu acest sos (sau ma rog, echivalentul lui) la Maoz. Pentru cei care nu sunt la curent Maoz este un lant de mini-restaurante gen fast food orientate pe mancare vegetala (vedeta principala fiind falafelul). Nu va lasati pacaliti de eticheta fast-food, in afara de cartofii prajiti toate ingredientele sunt foarte proaspete si naturale, nu o sa gasiti sosuri bazate pe maioneza sau cine stie ce alte prostii.
Din pacate nu avem Maoz in Romania, dar il puteti gasi la Paris, Barcelona ba chiar si peste ocean.

La cateva luni dupa in timp ce citeam ''How to cook everything vegetarian''-Mark Bittman am dat peste o reteta de sos care continea menta si coriandru si cumva mi s-a aprins un beculet. Am adaptat un pic reteta si surpriza rezultatul a fost foarte aproape de sosul de la Maoz. :)

Ingrediente:
- o mana mare de coriandru (proaspat) taiat cat de cat marunt
- o mana mare de menta - idem
- o mana mare de patrunjel - idem
- o ceapa rosie mica sau cateva fire de ceapa verde
- 1 lingura de zeama de lamaie
- 1-2 linguri ulei de masline
- sare, piper
- 1 catel de usturoi (optional, eu nu am pus)
- un pic de ardei iute verde (optional, eu nu am pus)

Procedeul este extrem de simplu, punem toate ingredientele in blender (robot, etc) si amestecam pana se omogenizeaza. Potrivim cu sare/piper si gata.
Cantitatile sunt aproximative, in functie de preferinte puteti pune mai putin sau mai mult coriandru, menta, etc. La fel si cu uleiul de masline si lamaia.
Totusi ar fi bine sa nu exagerati foarte mult cu lamaia pentru ca o sa oxideze verdeturile si nu o sa mai obtineti verdele ala vibrant, ca in poza. :)

Eu unul nu am pus usturoi si ardei pentru ca am vrut sa iasa un sos ceva mai subtil care sa stea linistit in planul doi. :)

Cam asta ar fi, pofta buna! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu