marți, 22 martie 2016

Tenerife

De curand ne-am intors dintr-un concediu neplanificat in Tenerife (mai exact planificat cu fix doua saptamani inainte). Ca de obicei nu o sa insist pe partea de turism in sine (desi ar fi foarte multe de zis aici, numai de bine) ci pe partea culinara atat de draga tuturor. :)

Pentru cei neavizati Tenerife este o insula din arhipelagul Canare (cea mai cunoscuta de altfel). Desi face parte din Spania este pozitionata foarte aproape de Africa de unde si clima foarte blanda (de altfel este cunoscuta sub denumirea 'insula primaverii eterne').
Sezon este mai tot timpul, varfurile fiind decembrie-februarie si mai-octombrie. Este locul ideal daca aveti chef de caldura si soare iarna sau la inceputul primaverii.

Bucataria insulei este spaniola la baza, bazata foarte mult pe peste si fructe de mare, evident.
Cu toate astea sunt multe feluri bazate si pe carne pe care din nefericire nu am apucat sa le aprofundez preferand neconditionat pestele si fructele de mare :)
Mi s-a parut ca regasesc si un pic de influente portugheze sau nord-africane (datorita apropierii de Madeira si nordul Africii banuiesc).

Portiile sunt de tipul fel principal sau tapas (portii mici si se iau mai multe). Totusi se pare ca acest concept de tapas a fost introdus ulterior in Tenerife prinzand foarte bine.

Sincer sa fiu nu am reusit sa mananc prost in timpul sederii, peste tot unde am mancat am nimerit mancare buna sau foarte buna (poate si pentru ca am ales restaurantele mai pe spranceana asa pe baza parerii altor turisti).
Atentie totusi, zona de sud este ultra-mega turistica (adica statiunile Los Cristianos, Costa Adeje si Playa de la Americas) asa ca multe locaruri au un meniu mai degraba international, italian sau si mai rau, englezesc (am constatat cu stupoare ca multe din restaurantele de pe plaja aveau english breakfast sau fish and chips).
La polul opus se afla orasele din nord (Puerto de la Cruz si Santa Cruz de Tenerife) sau orasele/sate mai mici din sud care sunt mult mai aproape de specificul local. De altfel cele mai bune mese au fost in nord.

Preturile nu sunt foarte mari, de obicei o masa in doi oscileaza intre 30 si 40 de Eur.

Eh, acestea fiind zise o sa imi iau libertatea sa prezint cateva carciumioare care mi-au cazut ca tronc urmand ca voi sa aprofundati la fata locului in caz ca vi se pare interesant...

Arcon Tapas (Puerto de la Cruz)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187481-d1510411-Reviews-Arcon_Tapas-Puerto_de_la_Cruz_Tenerife_Canary_Islands.html





De departe cei mai buni cartofi canarieni (!!?!) adica 'Papas arrugadas and mojo', o specialitate locala. Sosul de migadale a fost delicios, in plus dl patron vine la masa si amesteca sosurile la show asa. Pe langa cartofi am incercat si scoici, calamar si caracatita, toate delicioase.

Tasca el Olivo (Puerto de la Cruz)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187481-d4023289-Reviews-Tasca_el_Olivo-Puerto_de_la_Cruz_Tenerife_Canary_Islands.html

Foarte aproape de Arcon Tapas, adica tot central. Se vrea un restaurant un pic mai cu staif, atentie mai mare la aranjamentul in farfurie,etc.
Am mancat niste montaditos geniale (adica un fel de sandwich-uri tapas) plus un cod cu scoici si fasole foarte bun.





Rincon del Mar (Puerto de la Cruz)

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187481-d751569-Reviews-Rincon_del_Mar-Puerto_de_la_Cruz_Tenerife_Canary_Islands.html

O carciumioara foarte cocheta, unde nimeni nu vorbea engleza. Am luat niste peste pentru doi si am primit ditamai tava cu cod, legume sos verde plus traditionalii cartofi cu sos mojo.
Ca si in Portugalia am constat ca peste nu inseamna neaparat ceva usor sau putin, sincer am avut de furca pana am dovedit tava cu pricina. :)


El Rincon del Pescador (San Andre langa Playa las Teresitas)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187479-d6219203-Reviews-El_Rincon_del_Pescador-Tenerife_Canary_Islands.html

La fel, un local micut unde nimeni nu vorbea engleza. Caracatita galega (poza de la inceput) se topea in gura, iar baby calamari au fost foarte buni. In plus am mancat ceva inedit: lapas adica niste scoici de care nu ne-am lovit pana acum.





Ca si mentiuni as enumera (fara poze din pacate):
Oliva (Puerto de la Cruz)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187481-d3839837-Reviews-Restaurante_Oliva-Puerto_de_la_Cruz_Tenerife_Canary_Islands.html

Bucatarie internationala si mediteraneana gatita cat se poate de bine (atentie au program ciudat, de vineri pana duminica)

Acanto (Playa del Duque)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g662606-d2311589-Reviews-Acanto-Costa_Adeje_Adeje_Tenerife_Canary_Islands.html

Bucatarie italiana, foarte buna de altfel. Un pic scumput, dar deh asta e zona. :)

El Pincho (Los Cristianos)
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g659661-d1961712-Reviews-El_Pincho-Los_Cristianos_Arona_Tenerife_Canary_Islands.html

Relativ ok pentru pozitia lui (pe faleza), mancare ok si servire rapida.

Cam atat de data asta, sper ca v-am trezit interesul pentru insulele Canare .... :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu