miercuri, 9 martie 2011

Halloumi


De cateva zile s-a deschis un magazin cu specialitati grecesti in zona unde lucrez (mai exact in Pipera, chiar vis a vis de metrou).
Asa ca la ceas de seara mi-am facut curaj (impreuna cu doi colegi) si i-am calcat pragul.
N-as putea spune ca a fost o decizie rea. :)

LE: magazinul din Pipera s-a inchis, dar halloumi se poate gasi la magazinul grecesc din Pta Floreasca.
Initial intrasem cu gandul sa casc un pic gura, eventual sa iau niste masline si cam atat.
Numai in momentul in care vanzatoarele s-au napustit pe mine (pe bune, asta e cuvantul cel mai potrivit, au un stil cam direct de a face comert, ca sa nu zic un pic agasant) pac, am avut o revelatie: halloumi!
Citisem de cateva ori despre aceasta branza de origine cipriota si niciodata nu am gasit pe nicaieri.
Ei bine, am gasit aici.
Ce are atat de special aceasta halloumi? Foarte pe scurt are un punct de topire ridicat. Adica mai pe romaneste poate fi prajita sau pusa pe gratar. Bine, in afara de asta are si un gust foarte bun si o textura deosebita (dupa cum am remarcat ulterior).
In afara de halloumi am mai luat si kefalotyri plus niste masline kalamata (foarte bune). Ca idee mai aveau: diferite salatele gata preparate (care aratau foarte apetisant, dar erau si un pic cam scumpe), branzeturi, iaurt grecesc 2% si 10% grasime (extrem de bun, l-am testat prin bunavointa vanzatoarelor), masline, ulei de masline (o sa revin special pentru asta), halva plus multe alte bunatati.

Asa ca azi mi-am facut de cap si am elaborat  o salata cu niscai influente grecesti.
Ingrediente:
- halloumi
- kefalotyri
- salata verde
- ceapa verde
- rosii
- castraveti
- masline


Si de acum incolo treaba e foarte simpla: se feliaza si se pune halloumi pe gratar pana se rumeneste frumos si elegant pe ambele parti, se taie (dupa cum va taie capul) kefalotyri si restul ingredientelor, se pun la un loc, un pic de ulei de masline si un pic de lamaie si voila, salata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu