luni, 21 martie 2011

Piept de rata cu sos de portocale


Sau cu reductie de portocale (asta asa, ca sa ma exprim precum nobilimea). :)))


Ingrediente (pentru sos)

-  4 portocale
-  1 pahar de vin alb (demi-sec)
-  1 pahar supă de pui
-  3 linguri de miere 


 Aici am o mentiune de facut. Nu am folosit supa de pui, ci supa de rata. De ce? Pai e simplu. M-am gandit eu ca asta e o reteta prea subtila pentru a fi batjocorita cu un cub de supa, asa ca am preparat eu repede niste supa. Pieptul de rata a venit cu tot cu os, pe care l-am pus la fiert cam 30 min (impreuna cu un morcov si o ceapa). Acuma, nah, daca timpul e o problema puteti improviza supa folosind un cub ... dar mai bine nu (bagati apa plata si aia e). :)

Spalam bine doua portocale sub jet de apa fierbinte (ca sa indepartam urmele de ceara). Curatam coaja folosind un peel-er astfel incat sa evitam cat mai mult din partea alba.
Stoarcem toate cele patru portocale si punem sucul la fiert la foc mic impreuna cu mierea, vinul, supa si cojile de portocala.


Eu unul am lasat sa fiarba cam 1h, pana scade la jumatate si devine destul de cleios. (am uitat sa mentionez: e o reteta care ia ceva timp, asta ca sa n-avem vorbe la proces) :). 
Dupa care tragem de pe foc si astepam pieptul de rata. 
Evident, putem rula in paralel cele doua operatiuni, dupa cum am facut si eu. Mai exact dupa 40-45 de fiert sosul m-am apucat de piept avand grija sa arunc un ochi si la sos din cand in cand. (dar nah eu unul sunt obisnuit cu multi-threading, deh deformatie profesionala). :)

Ingrediente (pieptul de rata propriu-zis):
- 2 bucati piept de rata
- 50 ml de cognac
- 7-8 linguri de sos de soia
- sare, piper


Taiem, mai bine zis crestam pieptul pe diagonala ca mai jos:


Il saram si il piperam si apoi il punem intr-o tigaie incinsa. Cum e destul de gras nu e nevoie sa mai punem ulei de fel.
L-am tinut cam 5-6 min pe partea cu pielea si 3-4 min pe cealalta. O sa vedeti ca lasa multa grasime, ar fi bine sa o scoateti din cand in cand.

Dupa ce pieptul s-a rumenit pe ambele parti adaugam sosul de soia si cognac-ul. Nu tinem mai mult de 1-2 minute pe fiecare parte si gata, oprim focul.
Mai lasam 5-10 minute la odihna (timp in care mai stropim de 1-2 ori cu sosul de soia si cognac).


Taiem pieptul de rata in fasii de aprox 2 cm (ar trebui sa fie in sange, daca nu e inseamna ca ati gresit undeva) si il punem in tigaia cu sos. Dam pe foc 1 minut (nu mai mult) si gata, se poate spune ca am terminat minunatia.
Servim cu legume fierte sau la aburi.
Pofta buna!

2 comentarii: