luni, 26 martie 2012

Chiftele cu porumb


O garnitura ceva mai deosebita, numai buna de asezat langa o friptura ceva mai usoara sau niscai peste.
De fapt asta m-a facut sa o pun si in practica, satul fiind de cartofi, morcovi, legume facute la aburi, cuptor, sotate sau supuse alte metode de procesare.
Reteta are origini americane, banuiesc ca din cauza porumbului (ca doar nu datorita prafului de curry). :)

Ingrediente:
- 300g boabe porumb (daca nu aveti proaspat merge si din conserva)
- 2 oua ceva mai maricele
- 2 linguri de lapte
- 1 lingurita praf de curry
- 60g unt
- 60g făina
- 1 lingura zeama de lamaie
- 1/2 lingurita de zahar
- sare si piper
- o mana de patrunjel tocat

Separam albusul de galbenus pentru inceput asa.

Punem in robotul de bucatarie jumatate din cantitatea de porumb, galbenusurile, laptele, praful de curry si untul apoi amestecam pana se omogenizeaza. Nu trebuie sa obtineti o pasta super fina, trebuie sa fie cat de cat omogena si e suficient.
Scoatem compozitia si o punem intr-un bol. Adaugam faina amestecand continuu.

In alt bol batem albusurile spuma, apoi adaugam lamaia si zaharul si mai batem un pic pana se omogenizeza.
Turnam albusurile spuma peste pasta de porumb si adaugam restul de boabe de porumb plus patrunjelul.
Amestecam folosind o lingura (deci nu la mixer sau robot, atentie) pana spuma se incorporeaza in compozitie.
Potrivim de sare si piper.

Incingem bine o tigaie neaderenta si punem cate o lingura zdravana de compozitie avand grija sa o aplatizam usor. Lasam cam 1-2 minute pe fiecare parte. Timpii sunt destul de relativi, cel mai bine e sa verificati cu o spatula daca s-au rumenit bine inainte de a le intoarce.

Si gata. Am servit alaturi de un mix de salata si de o friptura de porc slaba. Friptura n-am mai tras-o in poza, am lasat chiftelele sa se desfasoare in voie, ce era sa fac. :)
Pofta buna!

Era sa uit sa dau cezarului ce-i al cezarului, mai exact sa mentionez de unde m-am inspirat.
Asa ca poftiti pentru posteritate:
http://www.cevabun.ro/chiftele-din-porumb-dulce/

Un comentariu:

  1. Le-am facut si eu, identice, se fac foarte repede.
    Ai mei le-au mancat in loc de omleta la un brunch de weekend, si dupa cat de repede au disparut, au avut succes :D.

    RăspundețiȘtergere