joi, 22 martie 2012

Flan cu ton, sardine si legume


In teorie flanul se vrea a fi un fel de tarta ce are la baza un aluat bazat pe faina si unt (sau margarina, etc), acest aluat necontinand agent de crestere.
Eh, asta in teorie, pentru ca in practica am intalnit variante cu aluat ce contine agent de crestere sau fara aluat deloc. :)) Notiunea este destul de generala, putem intalni atat variante dulci cat si variante sarate.

Ca sa fiu sincer variatia asta necontrolata a conceptului de flan m-a pus pe ganduri la inceput. Cumva credeam ca flanul reprezinta o chestie foarte concreta si nu ceva atat de abstract. Asta pana cand am dat de doua retete (foarte interesante de altfel) dar total diferite. :) Ca sa fiu sigur ca nu ratez nimic mi-am propus sa le fac pe amadoua, reteta de azi fiind prima incercare.

Ingrediente:

- 1 lamaie

- 3 oua
- 1 cana cu lapte
- o conserva de ton
- o conserva de sardine (daca tineti la aspect recomand king oscar, contine mai multe sardine mici care se pot extrage relativ usor fara a le sfarama)
- 1 ceasca fasole verde fiarta
- 2 morcovi fierti si taiati cubulete
- 2 cartofi mici/medii fierti si taiati cubulete
- 1/2 telina mica fiarta taiata cubulete
- 1 ceasca mazare
- 1 ceasca de conopida desfacuta
- 3 fire de ceapa verde

- 125g malai
- 60g faina
- 1 plic cu praf de copt
- 100g un topit

Acum, cand m-am apucat de reteta am remarcat ca nu am chiar toate ingredientele de mai sus. Din fericire am gasit in congelator o punga de amestec pentru ciorba (de 400g) ce continea aproape tot ce imi trebuia mie: telina, morcovi, cartofi, mazare, fasole verde (toate facute cubulete, bineinteles). :)
Asa ca am fiert la aburi legumele (la care am mai adaugat un morcov taiat cubulete, ca parca nu era destul) si am rezolvat rapid problema legumelor.

Tapetam o forma de tarte cu hartie de copt. Curatam lamaia de coaja, inclusiv partea alba si o taiem feliute. Punem feliutele pe fundul formei, alaturi de sardine.


Batem doua oua bine cu mixerul apoi le amestecam cu jumatate din cantitatea de lapte. Amestecam cu tonul si toate legumele, saram si piperam apoi turnam in forma.


Amestecam malaiul, faina, praful de copt si un praf de sare. Punem oul ramas si amestecam cu mixerul. Adaugam treptat restul de lapte amestecand continuu. Adaugam si untul topit, tot asa amestecand continuu.
Ar trebui sa obtineti un aluat de consistenta aluatului pentru galuste (sau galusti, cum s-o zice)


Turnam in forma peste umplutura si nivelam frumos.

Dam la cuptor (incins la 180 grade) pentru 30-35 minute.
Si gata. E buna atat calda cat si rece, parca rece mi-a placut mai mult, s-a mai asezat aluatul si a devenit un pic mai compact.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu