marți, 5 martie 2013

Peste in crusta aromata


Mai exact file de cod in crusta aromata. Nu cred ca se supara nimeni daca folositi alt peste alb (file bineinteles).

Reteta am cules-o in mod intamplator de pe paprika. Cantitatile le-am potrivit eu din ochi asta pentru ca nu m-am obosit sa le notez la momentul potrivit.
Asa ca daca va place m-am umplut de glorie, daca nu n-am nicio vina, n-am stiut cantitatile ce era sa fac. :))
Ingrediente:
- 2 fileuri de cod, undeva la 150-200g fiecare
- 40g miez paine proaspata
- 1-2 linguri seminte de pin
- 1 lingura patrunjel tocat marunt
- 1 lingura busuioc tocat marunt
- 1 lingura menta tocata marunt
- 1-2 linguri unt
- sare, piper

Daca nu aveti verdeturi proaspete le puteti inlocui cu varianta uscata. Proportia ar fi cam o lingura rasa uscata in loc de o lingura proaspata. Evident, recomand proaspete daca aveti ocazia.

Maruntim miezul de paine la robot ca sa obtinem un fel de pesmet mai pufos. Nu folositi pesmet gata preparat pentru ca va da o textura total diferita, ceva gen snitel banuiesc. :)
Intr-o tigaie rumenim semintele de pin aprox 1-2 minute si apoi le maruntim si pe ele la robot.

Topim untul in tigaie si apoi adaugam pesmetul, semintele impreuna cu verdeata tocata. Amestecam si potrivim de sare si piper. Ca o paranteza puteti regla textura crustei in functie de cantitatea de unt, mai mult unt va duce la o crusta ceva mai plina si mai moale in timp ce o cantitate de unt va duce la o crusta mai aerata si mai crocanta.

Asezam pestele intr-o tava tapetata cu hartie de copt (sau unsa cu ulei daca nu aveti hartie de copt). Presaram pesmetul aromat deasupra si il apasam usor ca sa se prinda cat de cat.

Dam la cuptor cam 30 min, sau pana se rumeneste frumos crusta.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Eu stiu crusta asta de la o reteta de pui. E super aromat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte gustoasa, am facut-o cu biban in loc de cod, inclusiv cu garnitura de morcovi de la tine de pe blog. Musafirii au apreciat reteta.

    RăspundețiȘtergere