luni, 30 ianuarie 2012

Supa provensala de naut, spanac si praz



De curand mi-am luat o mini carte de bucate dedicata in intregime supelor. Foarte interesanta, am gasit o gramada de retete promitatoare. Am inceput cu asta pentru ca parea ceva mai usoara, am zis sa abordez problema gradual, deh. :)

Ingrediente (pentru aprox 3 portii):
- 400g naut fiert
- 2 fire de praz
- 100g spanac
- 1 lingura de ierburi  aromatice uscate (cimbrisor, organo, maghiran, rozmarin) sau doua linguri daca ierburile sunt proaspete
- 3 catei de usturoi
- o foaie de dafin
- 9 felii de bagheta
- o mana de patrunjel prospat tocat
- ulei de masline
- sare si piper

Nu stiu daca e cazul, dar o sa va reamintesc cum procedam cu nautul.
Avem doua posibilitati, fie luam gata fiert la conserva (daca sunteti extrem de grabiti) fie il fierbem noi.
Daca il fierbem noi o sa trebuiasca lasat peste noapte in apa (adica minim 8h). Dupa care schimbam apa si il fierbem timp de o ora jumatate avand grija sa spumam din cand in cand.

Ok, o data lamurita aceasta problema spinoasa sa mergem mai departe cu reteta, sa ii urmam firul epic cum ar veni. :)

Taiem prazul marunt (partea alba) si il calim pana se rumeneste un pic in 3 linguri de ulei de masline.
Adaugam nautul fiert, doi catei de usturoi taiati marunt, foaia de dafin si ierburile. Punem sare si piper apoi turnam 800-900ml de apa fierbinte si lasam sa fiarba 25-30 minute.
Adaugam spanacul si mai lasam sa fiarba 5 minute. Sa opriti cateva boabe de naut si un pic de spanc pentru final.

Lasam sa se raceasca 10 minute, pasam pana obtinem o crema apoi potrivim de sare si piper.

Frecam feliile de paine cu usturoi, presaram patrunjelul peste, stropim cu un pic de ulei de masline si apoi dam la cuptor 3 minute.

Cand servim punem cateva boabe de naut, un pic de spanc si trei felii de paine in fiecare farfurie.
Sa nu uit, luati spanac cat mai intreg la conserva, adica nu din ala taiat foarte marunt gen piure. Eu am luat la borcan, olympia parca ii zicea. Ideal ar fi spanac proaspat, dar ce sa faci iarna e un pic mai greu. :)

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu