luni, 23 ianuarie 2012

Tarta cu bezea si crema de citrice


Gandeati c-am murit neica? :))
Ei bine nu, sunt bine sanatos, gatesc in continuare doar ca in ultima vreme am fost ceva mai ocupat. Motiv pentru care am gatit fie chestii extrem de simple fie retete deja prezentate publicului larg.
Eh, usor usor am inceput sa ma eliberez asa ca in seara asta mi-am luat inima in dinti si m-am ocupat de tarta asta. Reteta o am dintr-o carte cu retete pentru cuptor din care am mai facut o tarta cu pere si afine plus o tarta cu ananas si ghimbir.

Ingrediente:
pentru blat:
- 150g biscuiti cu unt
- 1 albus
- un cubulet de unt (pentru uns forma cu margine detasabila)

pentru crema:
- 1 lamaie mare
- 1 lime
- 1 portocala mare
- 50g amidon
- 2 galbenusuri
- 75g zahar

pentru bezea:
- 3 albusuri
- un praf de sare
- 90g zahar

Punem biscuitii la robot pana se faramiteaza bine. Batem albusul si apoi il amestecam cu biscutii si dam pentru 8-10 minute la cuptor (incalzit la 180 grade). Cand e gata scoatem si lasam la racit.
Sincer sa fiu n-am prea fost multumit de blat. Care a iesit cam faramicios. Poate oi fi gresit eu, nu stiu ce sa zic. Probabil ca am batut albusul foarte putin cand el de fapt trebuia batut spuma ca lumea, asa ca mare atentie aici.
Oricum daca vreti un blat verificat si garantat puteti inlocui blatul cu cel de la cheesecake, avand grija sa injumatati cantitatile.

Ok, o data blatul preparat ne putem ocupa de crema. Radem coaja de la lamaie si lime (nu inainte de a le spala bine cu apa fierbinte) apoi le stoarcem impreuna cu portocala. Amestecam sucul cu coaja rasa si adaugam amidonul.
Ca o paranteza aici era sa dau un chix glorios pentru ca intr-un moment de neatentie suprema am pus bicarbonat in loc de amidon. :)) Noroc ca bicarbonatul cu pricina a inceput sa bolboroseasca extrem de tare in combinatie cu sucul de citrice lucru care m-a pus un pic pe ganduri. Eh, o data lamurita problema am aruncat sucul cu bicarbonat si am reluat pasii de mai sus, ce era sa fac. :)
Cat timp pregatim sucul de citrice punem la fiert 300ml de apa. Cand a dat in clocot turnam peste sucul de citrice amestecat cu amidon si tinem la foc mediu pana obtinem o crema groasa, cam 1-2 minute sa zicem.

Dupa ce crema s-a ingrosat luam vasul de pe foc si intr-un castron separat amestecam bine zaharul (cele 90g) cu galbenusurile apoi turnam peste 3 linguri cu crema fierbinte. Amestecam din nou, apoi turnam peste crema si mai amestecam un pic.
Turnam crema peste blat dupa care ne ocupam de bezea.

Batem albusurile cu un praf de sare pana obtinem o spuma. Turnam zaharul treptat si batem pana obtinem o spuma lucioasa. Daca vreti ca treaba sa mearga mai repede puteti folosi zahar pudra. Sfat, ca sa iasa bezeaua buna ar fi bine ca ouale (ma rog albusurile) sa fie reci.

Asezam spuma peste crema si ii facem niste valuri la misto asa.
Dam la cuptor pentru 15 minute pana bezeaua se rumeneste un pic. Cand e gata scoatem si lasam la racit (in forma) timp o ora.
Si gata! Pare greu, dar sa stiti ca nu e.

Savurati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu