luni, 23 iulie 2012

Plachie de crap


De curand am achizitionat o noua carte de bucate (a cata oare?)
M-a atras titlul: 'Bucataria romaneasca de la 1841 pana astazi' asa ca m-am apucat sa o rasfoiesc pe loc.
Bine, la inceput am fost un pic bulversat, asta pentru ca nu intelegeam de ce tocmai de la 1841?
De ce nu de la 1840, sau 1842 de pilda (sau de la 1800 si ceva in general)? Grele intrebari pentru un inginer ca mine, trebuie sa recunosc.

Oricum, dupa o evaluare preliminara (cat se poate de exhaustiva) am decis pe loc ca trebuie achizitionata. Prima reteta incercata s-a nimerit a fi tocmai plachia asta, plachie care a iesit cat se poate de buna.

Asa ca una peste alta va recomand in mod dezinteresat cartea cu pricina, singurul neajuns ar fi lipsa pozelor, dar nah priviti partea plina a paharului: mai putine poze, mai multe retete, corect? :)

Sper sa mai revin si cu alte retete (din cate am remarcat capitolul dedicat ciorbelor este de-a dreptul impresionant, o sa tb aprofundat aici, clar, mai ales ca la capitolul ciorbe cunostintele mele sunt cat se poate de  limitate).

 Ingrediente:
- 600-700g crap (eu am folosit rondele)
- 2 cepe
- 3 rosii
- 2 ardei grasi/capia
- 100g rosii pasate (gen cirio, olimpia, etc)
- 70 ml ulei
- 50 ml vin alb (sec sau demisec)
- 6-7 catei de usturoi
- o legatura patrunjel
- 1 lingurita cimbru (mai rasa asa)
- 1 lingurita boia
- o foaie de dafin

Incingem uleiul si punem ardeiul taiat julienne.


Tinem pana incepe sa se inmoaie dupa care adaugam ceapa taiata marunt. Tinem pana se inmoaie si ea.
(atat la ardei cat si la ceapa ar fi sa amestecati din cand in cand)


Adaugam rosiile pasate, vinul, boiaua, cimbrul, dafinul si usturoiul pisat. Potrivim de sare si piper apoi acoperim si lasam la foc mic 15 min.


Adaugam sosul rezultat pe fundul unei tavi si asezam bucatile de crap. Taiem rosiile felii subtiri si le punem deasupra crapului.


Dam la cuptor la 160-170 grade, timp de 20-30 minute (pana rosiile se rumenesc un pic).



 
La sfarsit presaram cu larghete patrunjel tocat  si servim cu mamaliga (deh).
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu