marți, 2 octombrie 2012

Conopida crocanta cu chimion, coriandru si migdale

 

 O reteta care a ajuns in lumina reflectoarelor un pic mai repede decat trebuia.
Nu de alta dar in ultima perioada am gatit (ca deh nu era sa mor de foame) dar nu am avut timp sa postez retetele.
Care retete stau frumos in folderul lor asteptandu-si momentul lor de glorie, mai mult sau mai putin efemera. :)

Eh, conopida asta a avut un succes nebun asa ca am fost "somat" sa o postez cat mai repede. "Vox populi, vox dei" stiti cum se spune asa ca poftim reteta. :)

Creditele merg la Jamie Oliver, bucatar de profesie si englez pe deasupra care cumva in intelepciunea lui a inchipuit bunatatea asta.

Ingrediente:
- o conopida medie (chiar medie spre mica)
- 1 lingurita chimion
- 2 lingurite seminte de coriandru
- o mana mare de migdale maruntite
- o lamaie (coaja rasa si separat zeama)
- sare piper
- cateva cubulete de unt
- 5-6 linguri ulei de masline

Desfacem conopida buchetele si o punem la fiert. Din momentul in care incepe sa fiarba o lasam 2 minute, nu mai mult. Trebuie sa fie mai ferma asa, nu moale.
O punem la scurs intr-o sita de paste si o lasam sa se scurga bine bine.
Dupa ce s-a scurs o amestecam cu uleiul de masline si unt.

Pisam bine in mojar chimionul si coriandrul.
Fac o paranteza, dupa cum bine stiti fiecare capodopera cere sacrificii. Eh, in cazul asta sacrificiul a fost pistilul de granit cel cu care pisez condimentele care in mod cu totul neasteptat a ales sa cada pe gresie unde s-a facut praf (adica s-a spart in trei bucati egale).Asta e, pistilul e mort, traiasca noul pistil (plus mojarul asociat) pe care le-am comandat azi si care in teorie ar trebui sa ajunga maine. Va tin la curent. :))

Dupa ce am pisat condimentele le punem intr-o tigaie (fara ulei).
Atentie, combinatia este destul de aromata, poate ar fi bine sa nu puneti tot de la inceput. Eu am folosit trei sferturi din amestecul de coriandru si chimion si a iesit numai bine. Daca considerati ca mai trebuie puteti adauga ulterior peste conopida direct.

Imediat adaugam si migdalele si tinem 2-3 minute amestecand pentru a se rumeni uniform.
Punem si conopida si tinem pana incepe sa se rumeneasca (tot asa, amestecand din cand in cand). Ar fi bine sa aveti o tigaie cat mai incapatoare, eu unul am avut mici dificultati in a intoarce conopida pe toate partile.
Dupa ce s-a rumenit un pic adaugam zeama si coaja de lamaie si mai tinem cam un minut, apoi potrivim de sare si piper.

Incingem cuptorul la 200 grade.
Stropim o tava cu un pic de ulei de masline si turnam tot amestecul in tava.
Tinem la cuptor 15-20 minute.

Cam asta e, pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu