joi, 24 ianuarie 2013

Salsa cu porumb


Salsa ... o sa ma intrebati ce este salsa.
Pai in primul rand salsa nu se refera la dansul latino si nici la discoteca cu acelasi nume de pe strada 11 iunie.
Pot afirma cu oaresce mandrie ca nu am frecventat niciodata acest stabiliment si singurele mele interactiuni s-au rezumat la priviri dezinteresate aruncate prin geamul tramvaiului 7. :))

Trecand peste aceste aspecte usor personale (ce denota o usoara aversiune fata de muzica si dansul latino) o sa va spun ca salsa este un sos. Asta teoretic, pentru ca practic avem de a face cu un hibrid aflat la granita dintre sos si salata.
Varianta standard se face cu rosii dar exista si o gramada de alte variante, respectiv salsa cu porumb, papaia, ananas, mango si mai stiu eu ce.

Se foloseste ca garnitura pentru diferite fripturi sau ca acompaniament pentru chips-uri, etc.
In Romania chiar am intalnit o varianta de salsa folosita ca topping pentru saorma, ca sa vezi.

Ingrediente:
- un porumb crud luat din piata (vara) sau o conserva mica de porumb luata din magazin (iarna)
- o ceapa rosie mica (taiata marunt)
- o rosie medie (vara) sau cateva rosii cherry (iarna)
- un ardei iute (taiat marunt)
- 1-2 fasii de ardei gras (late de 2-3 cm si lungi de 7-8 cm), taiate marunt si ele
- 1 lime
- o mana de coriandru sau patrunjel (tocata marunt)
- un pic de ulei
- sare si piper

Rumenim porumbul pe gratar si apoi taiem cu un cutit boabele, pe lung cum ar veni.
Daca ati optat pentru varianta la conserva incingeti un pic de ulei de masline intr-o tigaie si rumenti cateva minute boabele.

Taiem rosiile, dam la o parte partea cu semintele si apoi le taiem cubulete.

Amestecam porumbul, ceapa, rosiile, ardeiul iute, ardeiul gras si coriandrul (sau patrunjelul). Stoarcem limeta dupa gust, adaugam un pic de ulei (nu mult, una-doua linguri sa zicem), amestecam si apoi potrivim de sare si piper.

Si asta e.
Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Simplu dar indraznet...o adaug la micul portofoliul repertoriu...

    Cautam un formular de sugestii, dar nu am vazut nici unul. Am probat de curand...desi formatul era destul de banal un "sos" cred ca intra in categoria asta (paine prajita cu ulei de masline si pe deasupra avocado, pisat). Reteta completa este aici ( tinyurl.com/reteta-guacamole ), desi exista o enormitate de variatii. Anunta-ma daca apare pe aici. Ne vedem.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat mai demult un guacamole, dar nu prea mi-a placut ce a iesit. In schimb reteta de ai pus link pare numai buna, cam asa ceva vreau sa fac si eu, sigur o sa o execut la un moment dat. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa fie copt bine de tot...eu as zice aproape trecut, ca sa aiba gustul ideal. good luck

    RăspundețiȘtergere