marți, 15 noiembrie 2011

Harissa


De multe ori in peregrinarile mele culinare am intalnit harissa.
Ce este harissa? Pai este un condiment (de fapt un amestec de condimente) folosit intens in bucataria tunisiana, marocana si algeriana.
Poate fi folosit ca marinata pentru carne, ca sos (in combinatie cu iaurt) sau pentru a condimenta cous-cous sau diverse tocane.
Eh, initial ma gandisem sa cumpar gata preparat dar cautand un pic pe net mi-am dat seama ca este foarte usor de facut si in plus preturile gasite pe net mi s-au parut usor cam mari (asta avand in vedere ingredientele continute) :)
Asa ca mi-am zis, ia sa incerc si eu, ce se poate intampla.

Ingrediente:
- 5-6 ardei iuti rosii de dimensiune medie (cam 5-6 cm lungime) curatati de seminte si taiati marunt
- 3 catei de usturoi mai maricei taiati marunt
- 1/2 lingurita de sare
- 2-3 linguri de ulei de masline
- 1 lingurita de boabe de coriandru
- 1 lingurita de chimion
- un praf de menta

Acum, exista doua variante de preparare.
Prima implica folosirea unui robot sau blender. Pur si simplu trantim toate ingredientele si amestecam foarte bine pana obtinem o pasta omogena.

A doua implica existenta unui mojar.
Aici treaba se complica un pic, dar nu foarte tare.. :)
Pisam coriandrul, chimenul si menta si le dam deoparte.
Punem in mojar ardeii cu usturoiul si praful de sare si amestecam bine bine pana obtinem un fel de pasta. Adaugam chimenul, coriandrul si menta si amestecam pana se omogenizeaza. Urmeaza uleiul de masline, amestecam bine din nou si gata!


Rezultatul este deosebit, foarte picant si aromat.

Ca idee daca vreti o varianta mai putin picanta puteti adauga la ingrediente ardei gras rosu  tocat marunt sau  pasta de rosii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu