marți, 20 decembrie 2011

Clatite americane


Adica niste clatite un pic mai dolofane servite cu unt aromat si sirop de artar. Foarte bune, o sa repet experienta neaparat.
Daca stau bine sa ma gandesc am mai gatit ceva asemanator (adica clatite pufoase care nu se ruleaza) mai demult: clatite cu ananas si sos caramel. Bune rau si astea, desi mai complicate un pic. Dar daca aveti un pic de timp merita sa le incercati si pe cele cu ananas, rezultatul e spectaculos.

Ok, pana una alta sa revenim la clatitele noastre 100% americane. :)

Ingrediente (pentru 3-4 persoane):

pentru clatite:
- 300g faina pentru patiserie
- 1 lingurita bicarbonat
- 2 oua
- 300 ml de lapte batut (eu am folosit o sticluta mica de la napolact)
- 7-8 linguri de lapte
- 80g unt topit
- 2 mere mici/medii curatate si rase
- 70g merisor uscat (eu am mai pus si niste coacaze uscate in plus fata de reteta originala)
- 2-3 linguri de zahar pudra

pentru servit:
- 80g unt moale
- 2 lingurite de zahar pudra
- 1 lingurita de scortisoara

- sirop de artar

Intai si intai preparam untul aromat, amestecam bine untul cu scortisoara si zaharul pudra, modelam un cilindru si dam la rece.

Trecem apoi la clatite, amestecam faina cu bicarbonatul si sarea intr-un castron. Adaugam ouale, unul cate unul amestecand in continuu. Adaugam treptat laptele batut, laptele si untul topit, la fel amestecand continuu.
Dupa ce am omogenizat adaugam merele si merisorul, plus zaharul pudra. Eu am amestecat toate minunatiile de mai sus folosind un mixer.

Incingem un pic de ulei in tigaie si turnam un polonic de compozitie si apoi scuturam un pic tigaia ca sa se distribuie compozitia. Prajim pana apar bule la suprafata si apoi intoarcem. Dupa 2-3 minute mutam pe o farfurie. Repetam procedeul, avand grija ca de fiecare data sa adaugam un pic de ulei in tigaie.

Adaugam un pic de unt aromat pe fiecare clatita, inainte de a o aseza pe urmatoarea (ca sa se topeasca si sa insiropeze clatita).
La final servim cu sirop de artar.

Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Salutare, poti sa pui in ele afine congelate sau stafide (inmuiate in alcool inainte sau nu).

    RăspundețiȘtergere
  2. Suna bine, urmatoarea transa va fi 'innobilata' cu niste stafide inmuiate in coniac, clar. :)

    RăspundețiȘtergere