duminică, 18 decembrie 2011

Plescavita


Plescavita este un fel de mancare sarbesc, un fel de chiftea mai mare (sau hamburger, daca vreti) :) condimentata si apoi facuta pe gratar.

A fost un pic cam greu sa gasesc o reteta, se pare ca nimeni nu s-a obosit sa puna un pic de ordine in universul plecavitei, asa ca si aici gasim foarte multe variante.
M-am amuzat destul de tare cautand reteta, nu de alta dar unele retete erau criticate serios, iar motivul era acelasi: reteta ta nu e buna, reteta mea e buna pentru ca o stiu de la un sarb.

Ma rog, personal sunt convins ca fiecare reteta este foarte buna, eu am ales una dupa criterii destul de subiective, ca sa nu zic aleatoare ... :))

Din cate am vazut eu, plescavita se serveste cu ajvar, adica o pasta de ardei asemanatoare cu zacusca noastra. Asa ca intr-un mod foarte elegant am inlocuit ajvar cu zacusca, ce era sa fac.
Daca vreti sa faceti treaba ca lumea, google este plin de retete de ajvar.

Ingrediente (2 persoane):
- 300-400g carne tocata de vita (pulpa)

- un praf de nucsoara
- un praf de boia (dulce sau picanta, cum vreti)
- 1 ceapa rosie mica rasa
- 2 catei de usturoi pisati
- o mana de patrunjel taiata marunt, marunt
- sare si piper

Amestecam toate ingredientele si apoi formam doua chiftele mari cu latimea de ~1cm. Le bagam la frigider pentru 1-2h sau macar 30 min la congelator (daca sunteti in criza de timp). Asta din doua motive, aromele o sa se intrepatrunda si in plus carnea o sa se lege mai bine asa ca nu o sa se desfaca pe gratar.

Facem plescavitele noastre pe gratar, cam 7-8 min pe fiecare parte (ma rog, e destul de relativ, depinde si de gratar si de grosime, cel mai bine e sa rupeti o bucatica mica mica si sa verificati daca s-a facut).

Am servit cu cate o felie de cascaval cu ierburi si cu zacusca deasupra plus salata de varza rosie si castraveciori murati (in sare, bineinteles).

Pofa buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu