luni, 15 august 2011

Cartofi rapizi


Rapizi si gustosi, ce sa zic.
Ca multe din retetele lui Jamie, caci de la el ne-am inspirat.


Ingrediente:
- 10-12 cartofi noi
- aprox. 6-7 catei de usturoi. Oare e cazul sa mai amintesc ca trebuie usturoi romanesc luat din piata si nu din ala chinezesc luat din supermarket? :) Ca sa inteleaga toata lumea e ca si cum ai compara Scandic cu Finlandia, atat de mare e diferenta.
- o ramura de rozmarin, daca nu aveti proaspat merge si 1/2 lingurita uscat
- sare, piper

Punem cartofii la fiert impreuna cu usturoiul (necuratat!).

 
Nu stiu daca am apucat sa mentionez dar usturoiul prin procesare termica (coacere, fierbere) isi pierde din gustul intepator si capata o aroma delicata. Serios. :)

Cand cartofii sunt fierti (atentie, sa nu ii fierbeti foarte tare) ii punem intr-o tigaie in care am pus 2-3 linguri ulei de masline.
Dupa care ii zdrobim usor.
Cum? Dupa posibilitatile si imaginatia fiecaruia. Eu am folosit fundul unei cratite si am obtinut ceva de genul:


Cat timp se rumenesc cartofii extragem usturoiul din coaja (o sa vedeti ca iese foarte usor, pt ca in urma fierberii a devenit usor cremos)


Il amestecam cu un pic de ulei de masline si il punem peste cartofi.
Adaugam rozmarinul si amestecam. Intoarcem pe partea cealalta si tinem pana se rumesc bine si gata.


I-am servit alaturi de niste vrabioara de vita la gratar, care fie vorba intre noi a fost cam atoasa. Bine ca au iesit cartofii buni in schimb.

Mai mult nu zic, ca deh o reteta rapida cere o postare scurta, n-are sens sa divagam. :)
Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu