marți, 2 august 2011

Supa crema de dovlecei

Sau cum sa treci de la agonie la extaz in trei pasi simpli. :))

Mda, asta pentru ca atunci cand am gustat-o (intr-o faza incipienta a retetei) m-am luat cu mainile de cap.
Avea un gust subtil de dovlecei si legume, si cam atat.

Dar .... dupa cum bine stim (sau nu, unii dintre noi) cei ce urmeaza reteta sunt rasplatiti,
asa ca pana la urma (dupa ce am adaugat toate ingredientele si am potrivit de gust) am obtinut o bunatate. Parol.

Ingrediente:
- 3 dovlecei medii/mari
- 2-3 cartofi
- un morcov
- o ceapa
- 100 g smantana
- 1 lingura de unt
- busuioc taiat marunt, cam 2 linguri; plus frunzulite pentru servit
- sare, piper
- lamaie


Curatam toate legumele si le taiem cuburi (la dovlecei ar fi bine sa scoateti partea cu semintele inainte).
Le punem la fiert in apa cu sare (cat sa le acopere, nu mai mult) pana se fierb. Cel mai bine sa testati o bucatica de morcov sau cartof si daca trece furculita cu usurinta prin ea, aia e.


O data fierte adaugam busuiocul si bagam la blender.
Potrivim de sare si piper, adaugam smantana si amestacam pana se omogenizeaza, apoi procedam la fel cu untul.
Ornam cu cate o frunzulita de busuioc si servim cu lamaie.
Atat, simplu si la obiect de data asta. :)

Pofta buna.

4 comentarii:

  1. Tine-mi pumnii, cred ca o incerc azi! Sau mai bine zis, tine-i pumnii colegului tau de birou, in functie de cum o prepar supravietuieste sau nu =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sucess. :)
    Sa nu te pierzi cu firea cand gusti prima data. :)
    Monica a gustat pana sa pun busuiocul, smantana, untul si lamaia si a declarat ca are gust de mancare de regim. :))
    Dar odata ce am adaugat toate astea a iesit ceva foarte fin si foarte bun. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am revenit ! E demential de buna! Sincer, chiar nu ma asteptam sa fie atat de gustoasa! Mersi de reteta :) Nu cred ca mai apuca ziua de maine ( am facut doar jumate)!
    Eu am folosit kefir in loc de smantana si nu am mai pus lamaie.

    RăspundețiȘtergere