miercuri, 8 februarie 2012

Supa crema de linte cu scoici

Dupa cum am mai mentionat acum ceva vreme mi-am luat o carte de bucate dedicata in intregime supelor.
Prima reteta incercata: supa provensala de naut, spanac si praz a iesit cat se poate de buna asa ca am trecut la treburi mai serioase.
Acu' ce sa zic, supa de azi era trecuta la categoria avansati dar asta nu m-a dezarmat. In afara de faptul ca are ceva mai multe etape, nu are nimic dificil. Iar rezultatul este deosebit: decadenta pura, fita maxima, perversiune suprema, numiti-l cum vreti. :)

Singura modificare fata de reteta originala a fost faptul ca am folosit scoici (midii) congelate. Asta din doua motive: pe de o parte merge treaba un pic mai repede si pe de alta parte nu prea am incredere in prospetimea midiilor din supermarket.
Nu de alta dar am luat o data cod proaspat si cum sa va zic eu, daca ala era cod proaspat (si nu decongelat!) atunci eu sunt capitanul jack sparrow (cu toate implicatiile de rigoare). :))

Ingrediente:
- 500g midii congelate
- 3 linguri ulei de masline
- 2 pahare vin alb sec sau demi-sec
- 1 legatura de patrunjel
- 150g linte rosie
- o lingurita de cimbrisor rasa (se gaseste la raionul de condimente prin supermarket-uri)
- 50g unt
- 2 cepe
- 2 lingurite de curry (la acelasi raion)
- 1 litru supa de legume fierbinte (sau apa clocotita daca nu aveti supa de legume); bine, mai exista si varianta unui cub concentrat, dar care nu prea respecta paradigma culinara dupa cum bine stim :)
- sare si piper

In primul rand decongelam midiile. Cel mai bine sa le mutati din congelator in frigider ca sa se decongeleze ca lumea, adica lent.
O data dezghetate scoicile le spalam bine si eventual le mai curatam de 'barbi' si alte impuritati.
Dupa care le punem la fiert in vin (plus uleiul de masline) impreuna cu patrunjelul intreg, 1/2 lingurita de cimbrisor, sare si piper. Nu tb sa stea mult, dupa ce lichidul a inceput sa fiarba le lasam max 1 minut si aia e.

 
La final scoatem legatura de patrunjel, strecuram scoicile si pastram lichidul.

Ok, o data ce am terminat cu midiile trecem la linte.
Taiem ceapa marunt, topim untul intr-o cratita si o rumenim timp de 5 minute la foc mediu.

 
Dupa care adaugam lintea  (pe care am clatit-o un pic in prealabil), curry-ul si restul de cimbrisor. Adaugam si 600-700ml din supa de legume fierbinte si lasam sa fiarba pentru 30 minute la foc mic.


Dupa 30 minute stingem focul si lasam sa se raceasca. Pasam supa pana rezulta o crema moale.


Adaugam 2/3 din cantitatea de scoici si pasam din nou. Dupa care adaugam restul de supa de legume, vinul in care au fiert scoicile. Potrivim de sare si piper si lasam sa mai fiarba inca 5 minute.

Servim supa fierbinte si punem in farfurie cateva scoici intregi.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu