duminică, 3 februarie 2013

British burger

 

Fara sa exagerez absolut deloc pot spune ca burgerul de fata candideaza la titlul de cel mai bun burger mancat vreodata de mine. Si cand spun asta ma refer la burgeri premium si nu la mac donalds sau alte chestii similare.

Burgerul de fata face parte din dintr-un proiect de mare avergura, o suita de burgeri tematici structurati pe tari si culturi culinare. Cumva as vrea sa re-inventez hamburgerul si sa il aduc din sfera fast-food in sfera mancarii de calitate, de la profan la sacru cum ar veni. :))

Sincer sa fiu inital imi propusesem sa incep cu retete de burgeri din parti ceva mai calde/picante, gen hamburger mexican sau oriental dar pana la urma pe fondul unui impuls de moment am inceput cu un hamburger de inspiratie britanica.
Ceva similar am mancat acum multi ani intr-un pub din Farnham, districtul Surrey (loc unde am petrecut ceva timp in interes de serviciu) si pot spune ca m-a marcat (burgerul nu timpul petrecut).  :)
Combinatia de ciuperci cu bacon mi s-a parut geniala si mi-am propus sa incerc si eu candva.

Ca sa ii dau un pic de noblete am renuntat la bacon si am pus niste ceafa semi-cruda feliata subtire si in plus am inlocuit maioneza cu sos de iaurt cu sos worcestershire.

Rezultatul final - fabulos! :D

Ingrediente (pt 3 burgeri maricei):

pt burgeri:
-  450g pulpa vita sau vitel
- 1-2 lingurite sos worcestershire
- 1 ceapa verde (taiata f marunt)
- 2 linguri de pesmet
- un praf de piper
- un praf de boia
- 1/2 lingurita sare

pt sos:
- 4-5 linguri iaurt (preferabil gras)
- 1-2 lingurite de sos worcestershire (dupa gust)
- sare si piper

alte toppinguri:
- castraveti murati in saramura (taiati marunt)
- rosii (taiate feliute)
- ceapa rosie (taiata feliute)
- 6-7 ciuperci  (taiate feliute)
- 3 felii cascaval (feliat subtire)
- 3 felii de ceafa semi-cruda (feliata subtire)
- mustar
- ketchup

baza:
- 3 chifle (am o reteta cat se poate de buna aici); neavand timp am luat niste mini-ciabatta de la mega image :)

Tocam pulpa de vita si o amestecati cu restul ingredientelor. Formam trei burgeri cu grosimea de 1cm-1.5cm si ii punem in pungute (ca sa nu se lipeasca) si ii dam la congelator pentru 30 min.

Cat timp stau burgerii la congelator pregatim restul.

Calim ciupercile intr-un pic de ulei. O sa vedeti ca la un moment dat incep sa lase multa apa. Tineti pana cand se evapora apa si treceti-le pe o farfurioara.

Amestecam iaurtul cu sos worcestershire si potrivim de sare si piper.

Scoatem burgerii si ii ungem cu ulei. Incingem gratarul si ii tinem cam 3 minute pe fiecare parte. Eu unul prefer sa rup o bucatica mica ca sa verific daca s-au facut si daca mai e nevoie sa ii tin.




La final asamblam frumos: punem burgerul pe jumatate de chifla, urmat de cascaval, ceapa rosie si ceafa crud-uscata. Punem ketchup plus mustar.
Pe cealalta jumatate punem castravetii murati, rosiile sosul de iaurt si ciupercile. Unim cele doua jumatati si gata.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu