miercuri, 2 decembrie 2020

Midii saganaki

Nu aduce anul ce aduce pandemia...
In cazul meu a adus un impuls de a trece la gatit la modul ceva mai serios si implicit de a pune cat mai multe retete pe blog :)

Ca la orice revenire treaba trebuie facuta cu eleganta si stil, nu poti sa te prezinti in fata cititorilor (cati ori mai fi ei...) cu o reteta de duzina.
Asa ca ce mai tura vura, m-am decis sa scot asul din maneca si sa ma prezint cu midii saganaki, una din retetele mele favorite (top 5 chiar) pe care o gatesc in mod constant.

 Ca sa fac si o mica introducere (caci deh, nu am mai scris de mult) tin sa va povestesc ca de aceste midii saganaki m-am lovit de mai multe ori de-a lungul timpului. Initial mi s-a parut o reteta bunicica dar cam atat (genul de reteta pe care nici nu ma obosesc sa o pun pe blog). Anii au trecut, s-a asternut uitarea pe aceste midii pana cand in concediu fiind (undeva la o carciumioara din Lekada) am decis sa luam ceva de ciugulit (lol) pana vine felul principal. 

Initial am fost un pic reticent cand am vazut ouzo in compozitie, nu de alta dar nu prea suport bautura cu pricina (sincer mi se pare ca are gust de pasta de dinti). Dar pana la urma ce poate sa se intample mi-am zis, in cel mai rau caz nu o sa ne placa si cam aia e, nu s-o face gaura in cer.
Ei bine, cat de mult am gresit, cat de mult am subestimat aceasta licoare... ouzo cu aroma sa de anason este ingredientul cheie, ouzo face diferenta, ouzo aduce midiile in alta dimensiune, cu mult deasupra variantelor incercate de mine de-a lungul timpului (care am uitat sa va spun, se bazau pe vin sec). A nu se intelege gresit, nu am nimic impotriva vinului in bucate, ba din contra, dar in cazul asta ouzo aduce exact nota aia care trebuie, acea tusa exotica trasa cu maiestrie pe panelul retetei.

Ingrediente:
- 3-4 linguri ulei de masline pentru prajit (plus un pic pentru la final)
- un ardei gras mic
- o ceapa medie
- 2 catei de usturoi
- o lingurita oregano uscat
- o lingurita rasa fulgi chilli
- o conserva rosii cuburi
- 60-70 ml ouzo (puteti substitui cu 100 ml vin sec/demisec, dar mai bine nu, vedeti comentariile de mai sus)
- 400-500g midii congelate (atentie fara gheata aferenta, adica cantitatea neta, scrie pe ambalaj, va prindeti voi)
- 100g feta
- o mana de patrunjel

Taiem ardeiul gras fasii si il punem la calit (la foc ceva mai maricel).
Intre timp taiem si ceapa solzisori si o punem si pe ea la calit. Imediat adaugam si usturoiul taiat subtire si lasam pana se inmoaie toate.
Adaugam oregano si chilli (atentie cat si din care puneti ca sa nu iasa bomba nucleara!! eventual puneti un pic la inceput si completati dupa) si apoi mai tinem 30 secunde, amestecand.
Punem conserva de rosii (o clatim cu un pic de apa si punem si apa) si ouzo. Tinem focul tare pana incepe sa bolboroseasca si apoi il lasam pe mediu.
Dupa 5-10 minute adaugam midiile si apoi mai lasam inca 5 minute pana se evapora alcool si scade sosul cat de cat.
Timpii sunt aproximativi, depinde si cata apa lasa midiile, etc. Intr-un final ar trebui sa obtinem un sos ceva mai fluid (dar nu ciorba), cat sa putem inmuia painea in el.
Oprim focul, presaram feta rupa in bucatele si apoi presaram si patrunjel taiat marunt.
Lasam cateva minute sa se topeasca feta un pic si aia e.
Puteti stropi la final cu un pic de ulei de masline extravirgin.

O sa aveti nevoie de un pic de painica (ceva de calitate bineinteles) ca sa inmuiati in sosul ala bun !

Reteta merge la fel de bine si cu creveti congelati, se gateste fix la fel (dar mie unul imi place mai mult varianta cu midii).

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu