sâmbătă, 9 aprilie 2011

Fish kiss

Cronica local (sau cum mancarea la aburi poate sa fie delicioasa).

Zilele astea sunt plecat din tara, la Lyon mai exact (cu ceva treburi).
Planul meu initial prevedea (pe partea culinara ma refer) sa fac multe poze cu bunatati urmand a le pune pe blog.
Din pacate realitatea a fost ceva mai prozaica ...
Am zburat cu escala, am pierdut o legatura, am stat 4h ore in Frankfurt. :)
Am dormit in fiecare seara (3 la numar) la alt hotel.
M-am trezit in fiecare dimineata la ora 7.
Am lucrat destul de intens.
Asa ca in replica nu am facut nici o poza.  :))

Dar nu pot sa ma plang, Lyon-ul este un oras superb si una peste alta am cam rezolvat ce era de rezolvat.
Iar ceea ce am mancat in seara asta mi s-a parut un concept foarte interesant.
Initial am crezut ca e vorba de un lant de fast-food ceva mai spalat, doar foamea si faptul ca am vazut eu ceva peste m-au facut sa le calc pragul. Très bonne idée.: )
Sa explic despre ce e vorba.
Clientul isi face o combinatie la alegere constand in:
- 2 garnituri: orez, cartofi, legume julienne, legume intregi, etc (am luat legume atat julienne cat si intregi)
- 3 tipuri de peste: fasii de peste crud sau creveti, deja marinate si condimentate. Eu mi-am ales somon, dorada si lion de mer (abar n-am cum se traduce).
Later edit: se pare ca n-am retinut eu bine, singura traducere pentru lion de mer este leu de mare (care este mamifer) :))

Toata combinatia e bagata la aburi 5 minute, suficient pentru a gati pestele.
Deasupra se pune un sos (eu mi-am luat curry cu lapte de cocos) si aia e.
Bun rau, delicios, de baza, reprezinta, ce mai tura-vura.

A fost exact genul ala de mancare (un pic mai greu de nimerit) foarte usoara si foarte gustoasa.
Textura celor tipuri de peste s-a potrivit de minune cu cea a legumelor, sosul de curry si cocos a desavarsit aroma pestelui, iar rezultatul a fost, cum sa zic eu mai bine ... o simfonie de gusturi si culori, o apoteoza culinara, o nebunie (folie, pentru cunoscatori).

Am intrat si pe site de curiozitate. Se pare ca este o afacere la inceput de drum (chiar a castigat nu stiu ce premiu). Probabil asta explica amabilitaea domnului care mi-a pregatit mancarea. :)
Cum nu am poze, recomand sa intrati pe site: www.fishkiss.fr . Bine, nici ei nu prea au poze, dar macar e un filmulet destul de sugestiv. :)

Ca idee, localul este situat la parterul unui centru comercial (la strada) vis-a vis de gara Part Dieu (in caz ca ajungeti in Lyon cu trenul si vreti sa mancati ceva rapid si bun).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu