luni, 11 aprilie 2011

Pizza cu sardine



Pentru ca e deja a doua retata de pizza nu are sens sa ma repet si sa intru in detalii legate de temperatura/blat/etc. Le puteti gasi la reteta de pizza cu pui si hribi.

Ingrediente:
- o mana de masline curatate de samburi (kalamata, preferatele mele)
- 1 conserva de sardine (scursa bine de ulei)
- 2 fire de ceapa verde (taiate marunt)
- 3-4 rosii uscate la soare (se gasesc la mega image)
- 200-250 mozarella
- 150 g de rosii pasate
- sare, piper, zahar, oregano, busuioc

Asa, sosul. Baza, temelia, fundatia, spuneti-i cum vreti. :)
Aici se gasesc o gramada de retete pe net sau prin carti (marea majoritate implicand si fierberea). Ei bine, experimental am gasit o formula foarte gustoasa si foarte rapida pe deasupra.
Nu tb decat sa amestecati rosiile pasate cu un praf de busuioc, unul de oregano, sare piper si un pic (doar un pic de zahar). Zaharul o sa potenteze aroma si o sa iasa la fix.

In rest, e simplu. Ungem blatul cu sosul de rosii, presaram ingredientele si dam la cuptor pentru maxim 10 minute.


In caz ca se intreaba cineva de ce rosiile uscate la soare apar destul de des in retele mele, raspunsul este simplu. Sunt extraordinar de aromate.
Sunt artileriea grea, sunt un Johnnie Walker Black Label al ingredientelor (alaturi de hribi, bineinteles).  :))
Secretul se datoreaza procesului de deshidratare, cand prin pierderea excesului de apa toata aroma se concetreaza in bucatica uscata.
Chiar mi-am propus ca la vara sa investesc intr-un aparat de uscat fructe/legume. Numai pentru rosii si tot se merita. :)

Pofta buna.

2 comentarii:

  1. Buna achizitie ti-ai propus. Aparatul se cheama deshidrator (doh! vorba cuiva :P) si iti recomand unu care "usuca" la maxim 40 de grade (astfel incat alimentele sa-si pastreze enzimele si toate elementele nutritive)
    Si eu vreau sa-mi iau unu, asa ca m-am tot interesat si stiu ce vreau acum. Tinem legatura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai ce si-a luat sotia unui coleg, modelul asta:
    http://www.ezidri.ro/uscatorfd500.php?p=1
    Pana acum e multumita, sa vedem ce feedback mai imi da pana la vara. :)

    RăspundețiȘtergere