luni, 18 aprilie 2011

Muschi de porc la cuptor


Sau muschiulet de 'porcinet' :))

De data asta m-am inspirat de la costachel (un blog culinar foarte interesant pe care il citesc de multa vreme; ma rog initial era blog, acum e ditai site-ul cu o gramada de sectiuni)

Ingrediente:
- 1.5 kg muschi de porc
- 50g unt
- 2 lingurite piper boabe
- 2 lingurite de cimbru
- 2 lingurite de maghiran
- 1 lingurita boia
- cateva boabe de ienibahar
- 1/4 lingurita boabe de coriandru
- un pic de coaja rasa de lamaie
- ar fi mers si niste salvie (dar n-am avut)

Asa, in prima faza scoatem muschiul de porc, il curatam de pielite apoi il frecam cu sare si il lasam la temperatura camerei (aprox 20-30 min).
Apoi punem toate condimentele in mojar si le pisam bine.

Intindem o foaie de pergament pe care punem muschiul. Ungem muschiul cu unt si il presaram cu condimentele pisate (pe toate partile).


Strangem bine foaia de pergament si dam la cuptor. Acum, pentru timpi exacti puteti consulta reteta originala, dar sincer sa fiu timpii astia de stat la cuptor sunt destul de relativi, conteaza foarte mult cat de mare e bucata de carne si mai ales cat de subtire e.
Iar riscurile sunt mari. :))
Daca lasam prea putin iese nefacuta, daca lasam prea mult se usuca si iar nu e bine. :)

Asa ca cel mai bine e sa folosim un termometru de bucatarie.
Am tot gatit folosind termometrul si e treaba, punct ochit-punct lovit. Personal mi-am luat unul ieftin la 30 lei de la Ikea, dar am vazut si variante mult mai scumpe si mai capabile undeva la 100-200 lei.

Ok, pentru porc temperatura optima este de 70 grade. Asa ca din cand in cand infigeti termometrul in carne astfel incat sa ajunga in mijloc si verficati. Cand ajunge la 70 grade, gata, afara din cuptor si il lasam aprox 10 min se se odihneasca.

Ca garnitura am facut niste morcovi la cuptor - jamie style (o sa pun reteta cat de curand).
Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Cristina Sturzu9 mai 2011 la 22:16

    A fost foarte bun, Tudor (3 ani) a fost incantat de-a dreptul

    RăspundețiȘtergere