vineri, 18 martie 2011

Pui cu smantana si ciuperci

In seara asta gatim ceva mai traditional, mai romanesc ca nah, stiti cum se spune: "caci de la rim ne tragem". :)

Ingrediente (pentru 2-3 portii, depinde de apetit si gabarit):
- 1 piept de pui
- 250g smantana
- 150g ciuperci (traditionalul mix congelat, atat de drag tuturor)
- 1 ceapa
- 1 ardei capia
- 1/2 lingurita mustar
- sare, piper, un praf de oregano si unul de cimbru



Se pune pieptul de pui la fiert (eu l-am tinut cam 25-30 min):


 Cand e gata se scoate si se da deoparte, nu aruncati zeama in care a fiert.

Se pune fff putin ulei intr-o cratita si sa caleste un pic ardeiul. Adaugam ceapa si ciupercile si mai lasam cateva minute. E, in momentul asta legumele si ciupercile o sa lase un pic de lichid, ar fi bine sa il aruncati (nu are treaba cu gustul ci doar cu aspectul final, adica daca il pastram o sa avem o smantana mai inchisa la culoare) :)
Punem supa obtinuta in urma fierberii peste legume (nu toata!, ci doar cat sa le acopere).



Mai lasam sa fiarba max10min pana mai scade lichidul, nu inainte de a pune oregano,cimbru, sare si piper.

Punem puiul:


Amestecam de cateva ori si punem smantana + mustarul. Nu lasati mai mult de 3-4 minute, e arhisuficient. Si gata!

Acum, ca sa divagam un pic un prieten de-al meu sustine ca nu am respectat teoria, ca nu am aderat intru totul la paradigma culinara chipurile (nu s-a exprimat el exact asa frumos :), dar cam asta e ideea). Cumva (zice el) unele legume nu isi au rostul in ecuatie, in combinatia cu smantana adica. Sincer sa fiu, avand in vedere calitatea superioara a produsului finit tind sa il contrazic. :)

Pohta buna!

Un comentariu:

  1. Posteaza mai bine reteta de pui cu smantana de la mamuca. Daca nu stii reteta ti-o trimit eu.Rodica

    RăspundețiȘtergere