vineri, 7 octombrie 2011

Somn cu ciuperci la cuptor



Dupa cum am mai povestit mai deunazi, am luat o carte cu retete din peste.
Ce sa zic, prima reteta a iesit buna si atunci ce era sa fac, am trecut la a doua.
Asa ca am lasat la o parte banalul crap (banal doar in aparenta, bineinteles) si am trecut la ceva mai serios: somn!

Ingrediente:
- un somn de aprox 1kg
- 250g ciuperci
- doua cepe medii
- o legatura de patrunjel
- o lingurita de piper boabe
- 30g de pasta de rosii
- ulei de masline
- 100 ml vin alb
- 50 ml apa calduta


Curatam somnul, il saram si il lasam pe un platou.


Asa, am constatat experimental ca din punct de vedere al curatatului somnul il face pe crap, clar. Bine, cred ca un rol decisiv il are si absenta solzilor (la somn) si  prezenta lor (la crap). :))


Taiem ceapa marunt si o punem la calit (in 4-5 linguri de ulei) la foc mic spre mediu. Intre timp taiem si ciupercile feliute si apoi le punem si pe ele peste. Dupa 4-5 minute adaugam pasta de rosii, vinul si apa (plus sare si piper) si lasam pana sosul da cateva clocote sanatoase.


Ungem o tava cu ulei, presaram piperul boabe si apoi asezam somnul.

 
Turnam deasupra sosul de ciuperci si presaram jumatate de legatura de patrunjel tocat marunt.

Acum, o mica observatie. Eu am gresit un pic cand am folosit un vas ceva mai adanc (si din Jena pe deasupra). Datorita adancimii vasului si a materialului sosul s-a evaporat ceva mai greu asa ca a tb sa las la cuptor cam o ora, in loc de 30-40 minute.
Bine, timpul de asteptare suplimentar nu s-a reflectat de fel in calitatea produsului finit, dar s-a reflectat in foamea noastra care la un anumit moment a inceput sa creasca in mod exponential. :)
Asa ca cel mai bine ar fi sa folositi o tava normala de dimensiuni medii, din inox, email, etc.

La final presaram patrunjel proaspat deasupra si aia e, am obtinut un somn delicios.
Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu